Jakościowe badania w edukacji 20-3S-JBE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
- Zna podstawowe rodzaje badań jakościowych stosowanych w edukacji, ich podstawowe zastosowania i ograniczenia, rozumie kontekst teoretyczny z którego pochodzą. Dotyczy to w szczególności badań z użyciem wywiadów i fokusów, badań środowiskowych, badań narracyjnych, badań etnograficznych i obserwacyjnych, analizy dyskursu, badań biograficznych, archiwalnych, analizy dokumentów i danych wizualnych, oraz wykorzystania swobodnych technik diagnostycznych w kontekście badawczym.
Umiejętności
- Posiada umiejętność przeprowadzenia przynajmniej jednego rodzaju spośród omawianych badań, to jest potrafi kolejno zaplanować i przeprowadzić badanie, opracować jego wyniki i napisać raport z badania.
Kompetencje społeczne
- Ma świadomość uwarunkowań etycznych w prowadzeniu badań jakościowych.
Sposób pomiaru
Ocena z testu lub wypowiedzi pisemnej w trakcie kolokwium
Ocena z przeprowadzonego projektu na podstawie pracy na zajęciach i raportu końcowego.
Na podstawie obserwacji w trakcie dyskusji i pracy nad własnym projektem.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: