Wprowadzenie do specjalności 20-3F-WDS
Podczas zajęć prezentowane są specjalności psychologiczne oferowane przez Akademię (ściezka kliniczna, społeczności oraz wspierania rozwoju i kształcenia), a także zagadnienia dotyczące pracy psychologa praktyka z uwzględnieniem zawodów i dziedzin, w jakich znajdują zatrudnienie psychologowie po ukończeniu poszczególnych specjalności.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma uporządkowaną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji psychologii, obejmującą terminologię, teorię, metodologię i zastosowania praktyczne;
ma uporządkowaną wiedzę o możliwościach działań psychologa w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, pomocowych, terapeutycznych, penitencjarnych i społecznych;
Umiejętności
potrafi wykorzystać i integrować wiedzę z zakresu psychologii w celu podjęcia świadomej decyzji o wyborze specjalności studiów;
Kompetencje społeczne
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie;
Sposób pomiaru
rejestracja na wybraną specjalność
rozmowa z kierownikiem specjalności, jeśli zajdzie taka potrzeba
Kryteria oceniania
Sposób pomiaru:
rejestracja na wybraną specjalność;
sprawdzian wiadomości lub rozmowa z kierownikiem specjalności (jeśli zajdzie taka potrzeba).
Literatura
Specjalność Psychologia Kliniczna: Sęk H. (red.) (2005 i późniejsze). Psychologia kliniczna. Tom I. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. - Rozdziały 1, 2, 3, 4.
Specjalność Psychologia Społeczności: Kaniasty K. (2003). Klęska żywiołowa czy katastrofa społeczna? Gdańsk: GWP. - Prolog, rozdz.1,2,3,4.
Specjalność Psychologia Wspierania Rozwoju i Kształcenia: Sokołowska E. (red.) (2013). Psychologia wspierania rozwoju i kształcenia. Warszawa: Wyd. APS. - Cała książka.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: