Proseminarium badawcze 20-3F-PRO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna normy etyczne związane z prowadzeniem badań;
Umiejętności
Potrafi formułować problemy badawcze: hipotezy i pytania badawcze;
Potrafi wyszukiwać literaturę związaną z tematyką prowadzonych badań;
Potrafi przygotować plan badania;
Potrafi dobrać odpowiednią metodę badawczą do weryfikacji konkretnej hipotezy;
Kompetencje społeczne
Odznacza się odpowiedzialnością i kieruje dobrem badanych podczas projektowania i prowadzenia badania;
Kryteria oceniania
Sposób pomiaru efektów kształcenia:
Dyskusja w małych grupach;
Indywidualne prace domowe;
Przygotowanie części raportu, zwłaszcza wprowadzenia teoretycznego;
Wybór tematu badania i przygotowanie planu pracy;
Przygotowanie opisu metody badania i przystąpienie do jego przeprowadzenia zgodne z kodeksem etyczno-zawodowym psychologa.
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA
Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.
Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.
Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.
Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.
Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: