Psychologia różnic indywidualnych 20-3F-PRI
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2016L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Potrafi umiejscowić psychologię różnic indywidualnych wśród subdyscyplin psychologii, w szczególności jest świadom związków między psychologią różnic indywidualnych i psychometrią;
Zna historyczne uwarunkowania rozwoju psychologii różnic oraz współczesne kierunki rozwoju subdyscypliny;
Potrafi scharakteryzować pojęcie inteligencji i jej strukturę, zna główne teorie inteligencji;
Potrafi scharakteryzować pojęcie temperamentu i jego strukturę, zna główne teorie temperamentu dzieci i dorosłych;
Potrafi scharakteryzować pojęcie osobowości i jej strukturę, zna główne teorie osobowości;
Jest świadom biologicznych i środowiskowych uwarunkowań różnic indywidualnych;
Zna główne pojęcia genetyki zachowania;
Zna przykładowe narzędzia standardowe wykorzystywane do diagnozy intelektu i osobowości, zarówno u dzieci jak i u dorosłych;
Umiejętności
Potrafi posłużyć się wiedzą o parametrach psychometrycznych testów psychologicznych do oceny jakości konkretnego narzędzia standardowego;
Potrafi przeprowadzić badanie osobowości i inteligencji z wykorzystaniem standardowego testu psychologicznego;
Umie właściwie zinterpretować wyniki uzyskane w teście – zarówno w aspekcie ilościowym jak i jakościowym;
Potrafi zaprezentować uzyskane wyniki w formie pisemnego raportu;
Kompetencje społeczne
Umie udzielić osobie badanej informacji zwrotnej o uzyskanych wynikach;
Potrafi we właściwy sposób, po uzyskaniu świadomej zgody, nawiązać kontrakt z pełnoletnią osobą badaną;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: