Psychologia rozwoju człowieka 20-3F-PRC
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student, który zaliczył przedmiot potrafi:
definiować pojęcia używane w psychologii rozwoju dla scharakteryzowania procesu rozwoju na różnych etapach życia człowieka;
wskazać specyficzne dla psychologii rozwoju strategie badań;
opisać zmiany w różnych sferach rozwoju psychicznego człowieka: poznawczym, językowym, emocjonalnym, osobowości, społecznym, moralnym;
wskazać źródła różnic w rozwoju człowieka;
scharakteryzować znaczące teorie dotyczące rozwoju człowieka w cyklu życia (Piageta, Wygotskiego, Eriksona, Kohlberga);
Umiejętności
Student, który zaliczył przedmiot posiada umiejętność:
interpretowania zjawisk związanych z rozwojem człowieka;
wyszukania i zanalizowania artykułu empirycznego poświęconego badaniom wybranego aspektu rozwoju;
sporządzenia sprawozdania z artykułu empirycznego;
przygotowania wystąpienia i zaprezentowania wyników badań empirycznych poświęconych wybranemu aspektowi rozwoju;
Kompetencje społeczne
Student, który zaliczył przedmiot:
ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz potrzeby jej poszerzania;
ma świadomość znaczenia wiedzy o rozwoju człowieka dla kształtowania prawidłowych relacji w rodzinie i szkole;
Sposób pomiaru
Egzamin pisemny – test z pytaniami zamkniętymi;
Kolokwium – test z pytaniami zamkniętymi;
Wykonywanie zadań w małych, 2-3 osobowych grupach w trakcie ćwiczeń;
Wystąpienie na ćwiczeniach (prezentacja multimedialna) i sporządzenie sprawozdania z artykułu empirycznego lub przeprowadzonego badania;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: