Socjologia konfliktów i negocjacji 20-2S-SKN
Celem kursu jest pogłębienie i uszczegółowienie wiedzy słuchaczy z zakresu teorii konfliktowych w socjologii oraz rozwinięcie warsztatu badawczego pozwalającego uczestnikom rozumieć i analizować konflikty społeczne. Dodatkowo zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi modelami negocjacyjnymi i ich zastosowaniami w konfliktach społecznych.
W cyklu 2020L:
Celem kursu jest pogłębienie i uszczegółowienie wiedzy słuchaczy z zakresu teorii konfliktowych w socjologii oraz rozwinięcie warsztatu badawczego pozwalającego uczestnikom rozumieć i analizować konflikty społeczne. Dodatkowo zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi modelami negocjacyjnymi i ich zastosowaniami w konfliktach społecznych. Program zajęć: Ćwiczenia |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020Z: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2018L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w obszarze socjologii konfliktów w ujęciu mikro i makro oraz sposobów ich rozwiązywania, a także podstawową wiedzę z zakresu socjologii komunikacji i psychologii społecznej.
Ma świadomość kompleksowej natury języka oraz jego złożoności i zmienności jego znaczeń.
Ma podstawową wiedzę o człowieku, relacjach jakie tworzy z innymi ludźmi i więziach społecznych.
Umiejętności
Potrafi wwykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej i w relacjach osobistych.
Analizuje proponowane rozwiązania problemów społecznych na gruncie zawodowym i pozazawodowym, i uczestniczy w podejmowaniu rozstrzygnięć w tym zakresie.
Kompetencje społeczne
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i kompetencje.
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
Kryteria oceniania
Efekty uczenia się sprawdzane są poprzez zaliczenie na ocenę w formie pisemnej w aplikacji MS Forms.
Literatura
Fisher R., Ury W., Patton B., (2000). Dochodząc do tak. Warszawa: PWE, s. 31-140.
Szacki, J. (2002) Historia myśli socjologicznej. Warszawa: PWN.
Turner J.H. (2008). Struktura teorii socjologicznej. Warszawa: PWN.
Wilmot W.W., Hocker J.L. (2011). Konflikt między ludźmi. Warszawa: PWN
Woźniak W. (2013) O użyteczności koncepcji paniki moralnej jako ramy analitycznej w badaniach przemocy okołofutbolowej, w Kossakowski R. i in. Futbol i cała reszta. Pszczółki: Wydawnictwo Orbis Exterior.
W cyklu 2020L:
Fisher R., Ury W., Patton B., (2000). Dochodząc do tak. Warszawa: PWE, s. 31-140. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Link do zespołu w MS Teams (dołączenie do zespołu odbywa się za pomocą kodu przesłanego przez koordynatora na pocztę APS): Metody dydaktyczne na czas nauczania zdalnego: wykład online, dyskusja na żywo, analiza case study, prezentacje multimedialne, praca w grupach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: