ZAKRES TEMATYCZNY:
MODUŁ TEORETYCZNY:
1. Pojęcia i kryteria twórczości, społeczny kontekst twórczości.
2. Strategie myślenia twórczego - zasada różnorodności, zasada odroczonego wartościowania, zasada racjonalnej irracjonalności, zasada
kompetentnej niekompetencji, zasada ludyczności, zasada aktualności
3. Wybrane koncepcje treningu twórczości
4. Wybrane metody twórczego rozwiązywanie problemów
5. Podstawowe zasady dydaktyki twórczości
MODUŁ WARSZTATOWY:
6. Stymulowanie operacji umysłowych z wykorzystaniem gier planszowych:
- rozwijanie myślenia dedukcyjnego
- rozwijanie zdolności indukcji
- stymulowanie operacji abstrahowania
- rozwijanie zdolności metaforyzowania
- stymulowanie operacji transformowania
- stymulowanie zdolności tworzenia odległych skojarzeń
MODUŁ PRAKTYCZNY:
7. Tworzenie własnych rozwiązań w oparciu o wiedzę i umiejętności uzyskane w dwóch pierwszych częściach zajęć:
- Gry planszowe w praktyce: Udostępnienie studentom gier planszowych, tworzenie recenzji gier oraz krytyczna analiza instrukcji do gier
- Gry w teorii historia, podział gier, grywalizacja
- Wprowadzenie do gier fabularyzowanych; https://www.youtube.com/watch?
v=Hhk4N9A0oCA&t=17s
- Tworzenie przez studentów własnej historii bohatera, w oparciu o wiedzę zdobytą przy realizacji poprzedniego zadania
- Analiza rynku wydawniczego, konkursy, studia na ten temat gier
Krytyczna analiza rynku wydawniczego, targów, konkursów dotyczących gier planszowych wykonywana przez studentów w zespołach
- Tworzenie gier online, programy i nowe możliwości; Możliwości tworzenia aplikacji oraz prostych gier online, krytyczna analiza treści zawartych w zasobach internetowych, praca wykonywana w zespołach