Interpersonalny trening twórczego myślenia 10-FF-ITM1
Unikalny pomysł połączenia treningu interpersonalnego i treningu twórczego myślenia realizowany z zastosowaniem nowoczesnych technologii. Innowacja społeczna ma postać innowacyjnych warsztatów opartych na kanwie autorskiego pomysłu AR Makaruk, realizowanych w APS oraz w szkołach na niższych poziomach kształcenia przez Fundację Centrum Wspierania Zdolności.
Kształtowanie postaw przedsiębiorczych uczestników w celu przeciwdziałania wykluczeniu zawodowemu.
Program warsztatów zakłada realizację trzech modułów:
1. Rozpoznawanie potencjału zawodowego.
Wykorzystanie dostępnych narzędzi diagnostycznych służących do identyfikacji predyspozycji jednostki.
2. Budowanie wizerunku i współpraca.
Integracja i komunikacja interpersonalna - zastosowanie w praktyce. Dominującą formę pracy w tym module stanowi praca grupowa i zespołowa; jedną ze stosowanych metod jest peer-mentoring polegający na feedbacku pomiędzy uczestnikami. Trenowanie umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej. Wykorzystanie "burzy mózgów" do tworzenia zaawansowanych, oryginalnych projektów grupowych z użyciem niekonwencjonalnych materiałów - środków dydaktycznych tj. słomki kreatywne czy kubki styropianowe itp. Rozwijanie predyspozycji twórczych.
3. Kreatywna prezentacja i promocja.
Autoprezentacja - przygotowanie i aktywny udział w rozmowie kwalifikacyjnej.
Organizacja webinarium - zastosowanie programu MS Teams oraz ClassroomGoogle do realizacji zajęć online.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
METODY I KRYTERIA OCENIANIA:
- Obecność na zajęciach.
- Praktyczne zadania zaliczeniowe - projekt cyklu scenariuszy zajęć.
NAKŁAD PRACY STUDENTA
Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 30 godz.
Przygotowanie się do zajęć, lektury: 5 godz.
Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 10 godz.
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 5 godz.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
A. Góralski (2010). Reguły treningu twórczości. Warszawa: Wyd. APS.
I. Kania (2014). Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym? Warszawa: Difin.
J. Łaszczyk, J. Łukasiewicz-Wieleba, M. Jabłonowska, A.R. Makaruk, M. Trzcińska-Król (2012) . Trening twórczości z komputerem. Warszawa: Wyd. APS.
E. Nęcka (2016). Trening twórczości. Kraków: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
M. B. Rosenberg (2016). Porozumienie bez przemocy. Warszawa: Wyd. Czarna Owca.
Literatura uzupełniająca (netografia):
Pracownia Testów Psychologicznych. Strona internetowa: www.practest.com.pl. Data dostępu: 8.09.2017.
Fundacja Centrum Wspierania Zdolności: www.centrumzdolnosci.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: