Human Rights, Minority Rights, Children's Rights 10-FF-HRM1
Human Rights
Children Rights
Minority Rights
International Law and the socio-cultural and historic context
Symbolic violence
Death penalty
Post-colonial studies
Evolution of Childhood
Ethnicity, gender, religion
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017L: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
WIEDZA
PE2_W01
zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym
PE2_W08
ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nim i relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych
PE2_W20
ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego, społecznego, kulturowego i organizacyjnego działalności pedagogicznej na danym etapie edukacji i w zakresie określonym specjalnością studiów
UMIEJĘTNOŚCI
PE2_U01
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych
PE2_U02
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych
PE2_U14
ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE2_K06
odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych
PE2_K08
ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, rozumiejąc i szanując różnorodność tworzących go tradycji
Kryteria oceniania
Weekly tasks, workshop outcomes, asignments
Praktyki zawodowe
Erasmus
Literatura
Obligatory:
Universal Declaration of Human Rights 1948
The United Nations Convention on the Rights of the Child (CRC 1989)
Michael Freeman (2015) Human Rights. Cambridge: Polity.
Michael Freeman & Philip Veerman (eds.) (1992) The ideologies of Children's Rights. Kluwer Academic Publishers.
Janusz Korczak (1993) A Child's Right to Respect.
Anna Odrowąż-Coates & Sribas Goswami (eds.) (2017). Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Symbolic violence in socio-educational contexts A post-colonial critique Warszawa: WYDAWNICTWO AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.
Odrowąż-Coates A. (2015) A gated community as a 'soft' and gendered total institution, International Sociology, 30(3), pp. 233-249, Sage. doi: 10.1177/0268580915578759
Odrowąż-Coates, A. Peaceful expansion of English language in Europe. A tool of integration or quiet colonization? Multicultural Studies III (1) 2017, pp. 115-126.
...............................................................................................
Additional readings:
1. Ali A. H., The Caged Virgin, A Muslim Woman’s Cry for Reason, London 2006.
2. Ekern S. The modernizing bias of human rights: stories of mass killings and genocide in Central America. [w:] Journal Of Genocide Research [J Genocide Res] 2010; Vol. 12 (3-4), pp. 219-41.
3. Goutor D. A Different Perspective on the “Labor Rights as Human Rights” Debate: Organized Labor and Human Rights Activism in Canada, 1939-1952. [w:] Labor Studies Journal; Sep2011, Vol. 36 Issue 3, p408-427, 20p
4. Hobbs J.D., Pattalung P.N., Chandler R. C. Advertising Phuket's nightlife on the Internet: a case study of double binds and hegemonic masculinity in sex tourism. [w:] Sojourn (Singapore) 2011; Vol. 26 (1), pp. 80-104.
5. http://www.unicef.org/crc/index_30184.html
6. http://www.oecd.org/dataoecd/30/26/45583188.pdf
7. Jan G. K., Wahab A., Constitutional Evaluation of United Nations, Universal Declaration of Human Rights. [w:] Gomal University Journal of Research. Jan2012, Vol. 28 Issue 1, pp. 88-96.
8. Jureidini R. Trafficking and contract migrant workers in the Middle East. [w:] International Migration (Geneva, Switzerland) [Int Migr] 2010; Vol. 48 (4), pp. 142-63.
9. Lee-Koo K. Horror and hope: (re)presenting militarised children in global North-South relations.[w:] Third World Quarterly [Third World Q] 2011; Vol. 32 (4), pp. 725-42.
10. Lindon J., Safeguarding Children and Young People: Child Protection 0-18 Years (Hodder Arnold Publication), 2009.
11. Marx A., Goward S., Remote Sensing in Human Rights and International Humanitarian law monitoring : Concepts and Methods [w:] Geographical Review. Jan2013, Vol. 103 Issue 1, pp. 100-111.
12. Okudento S. Civil Society and National Human Rights Institutions. [w:] International Journal of Not-for- Profit Law. Dec2011, Vol. 13 Issue 4, pp. 5-52.
13. Torres-Ruiz A., HIV/AIDS and sexual minorities in Mexico: a globalized struggle for the protection of human rights, [w:] Latin American Research Review [Lat Am Res Rev] 2011; Vol. 46 (1), pp. 30-53.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: