Współpraca z rodziną 10-4S-WZO1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
PE2_W08
- Omawia relacje rodziny i innych instytucji wychowawczo-edukacyjnych w wybranej perspektywie teoretycznej; definiuje takie pojęcia odnoszące się do relacji między uczestnikami procesu wychowawczego jak: współpraca, partnerstwo, współdziałanie, opór.
PE2_W13
- Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o wybranych środowiskach wychowawczych i instytucjach życia społecznego w kontekście współpracy z rodziną.
- Przedstawia charakterystykę rodziny, jako środowiska wychowawczego.
PE2_W20
- Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat wybranych biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw wychowania dzieci w rodzinie.
- Rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii w odniesieniu do funkcjonowania rodziny.
PE2_W21
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą udzielania pomocy i wsparcia pedagogicznego rodzinie i dziecku/uczniowi zdolnemu na różnych etapach edukacji.
UMIEJĘTNOŚCI
PE2_U01
- Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat wybranych zjawisk związanych z wychowaniem w rodzinie.
- Samodzielnie wyszukuje i przetwarza informacje związane z problemami wychowania w rodzinie, poszukuje optymalnych rozwiązań dla napotkanych problemów.
PE2_U02
- W nawiązaniu do poznanych koncepcji teoretycznych, analizuje wybrane zjawiska społeczne dotyczące rodziny, w perspektywie pedagogicznej.
PE2_U05
- Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii dotyczących zagadnień związanych ze środowiskiem rodzinnym, popartych odpowiednimi argumentami.
- Formułując zasady współpracy szkoły z rodziną powołuje się na poglądy różnych teoretyków oraz praktyków, kierując się przy tym zasadami etycznym.
PE2_U12
- Potrafi pracować w zespole; potrafi skutecznie zaplanować działania grupowe i podział pracy w zespole, przygotować i przeprowadzić w grupie prezentację multimedialną na temat wybranych zagadnień dotyczących rodziny, jako środowiska wychowawczego oraz współpracy z rodziną.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE2_K05
- Rozumie konieczność etycznego zachowania w kontaktach ze środowiskiem rodzinnym dziecka, pomaga w sposób profesjonalny.
- Dostrzega złożoność sytuacji wychowawczych, skutkującą dylematami etycznymi i błędami wychowawczymi.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: