Diagnostyka psychopedagogiczna i poradnictwo wychowawcze 10-4S-DPY
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
WIEDZA
PE2_W01
- zna terminologię używaną w diagnostyce psychopedagogicznej i poradnictwie wychowawczym.
- umie zdefiniować źródła diagnostyki psychopedagogicznej i poradnictwa wychowawczego w różnych dziedzinach nauki.
- zna kluczowe pojęcia takie jak rodzaje poradnictwa, funkcje poradnictwa, etapy poradnictwa, modele diagnostyczne, rodzaje diagnoz, cechy diagnostyki psychopedagogicznej, norma, wskaźnik, średnia, wzorzec.
PE2_W04
- Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia diagnostyczne stosowane w diagnostyce psychopedagogicznej i poradnictwie wychowawczym.
- Zna wytyczne dotyczące tworzenia poszczególnych narzędzi diagnostycznych oraz wytyczne dotyczące ich zastosowania.
- Zna założenia stosowania multimetodycznego podejścia w diagnostyce psychopedagogicznej i poradnictwie wychowawczym.
PE2_W16
- ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w postępowaniu diagnostycznym i poradnictwie wychowawczym.
- zna zarówno zasady etyczne wyznaczające niezbywalne kompetencje osobowo-formalne specjalisty jak i zasady etyczne wyznaczające niezbywalne kompetencje interpersonalne diagnosty.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U02
- potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu diagnostyki psychopedagogiczneji poradnictwie wychowawczym w celu analizowania i interpretowania problemów dziecka.
PE2_U10
- potrafi zastosować różne narzędzia diagnostyczne w zależności od wieku badanego, jego nastawienia do badania, zgłaszanych problemów.
- potrafi prawidłowo formułować diagnozę. Student potrafi stosować różne formy interwencji
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE2_K01
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności diagnostyczno-terapeutycznych niezbędnych w pracy z dziećmi i ich rodzinami.
- rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego.
- potrafi dokonać analizy własnego postępowania podczas prowadzenia procesu diagnostycznego i udzielania wskazówek w ramach terapii i coachingu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: