Kształcenie integracyjne i włączające 10-2S-KIN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
Pedagogika włączająca, kształcenie integracyjne - ustalenia terminologiczne. Przepisy prawa regulujące edukację integracyjną i włączającą. Problemy etyczne integracji. Odpowiedzialna edukacja integracyjna i włączająca. Wychowanie do integracji. Integracja szkolna i społeczna na świecie i w Polsce. Organizacja procesu edukacyjno-wychowawczego w placówce integracyjnej i ogólnodostępnej. Przygotowanie zajęć edukacyjnych dla zróżnicowanej grupy uczniów. |
W cyklu 2020Zn:
Pedagogika włączająca, kształcenie integracyjne - ustalenia terminologiczne. Przepisy prawa regulujące edukację integracyjną i włączającą. Problemy etyczne integracji. Odpowiedzialna edukacja integracyjna i włączająca. Wychowanie do integracji. Integracja szkolna i społeczna na świecie i w Polsce. Organizacja procesu edukacyjno-wychowawczego w placówce integracyjnej i ogólnodostępnej. Przygotowanie zajęć edukacyjnych dla zróżnicowanej grupy uczniów. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2018Zn: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
PC1_KS_W02
zna założenia i formy organizacji kształcenia integracyjnego i włączającego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną,
PC1_KS_U03
potrafi dostosować proces kształcenia i wychowania do indywidualnych specjalnych potrzeb ucznia,
PC1_KS_K01
potrafi współpracować w grupie realizując zadania,
PC1_KS_K02; PC1_KK_K05
prezentuje swoje umiejętności dotyczące tworzenia sytuacji zadaniowych i wykonanych prac.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Fairbairn G., Fairbairn S., Integracja dzieci o specjalnych potrzebach, CMPPP MEN, Warszawa 2000 Szumski G., Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych: sens i granice zmiany edukacyjnej, Wyd. APS, PWN, Warszawa 2006 Szumski G., Wokół integracji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010 Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe, 1, MEN, Warszawa 2010 Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe, 1, MEN, Warszawa 2010 Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży. Prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, MEN, Warszawa 2010; Aktualne przepisy dotyczące warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w szkołach i placówkach (informacja o aktualnych przepisach podana na zajęciach). Literatura uzupełniająca: Al.-Khamisy D. (red.), Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania, Warszawa 2002 Bogucka J.(red.), Szkoła dla wszystkich, CMPPP MEN, Warszawa 2000 Dykcik W.(red.), Społeczeństwo wobec autonomii osób niepełnosprawnych, Poznań 1996. Grygier U., Praca w klasie integracyjnej. Materiały pomocnicze dla klas IV-VI i gimnazjum, Kraków 2004 Maciarz A., Integracja społeczna dzieci niepełnosprawnych, Warszawa 1987 |
W cyklu 2020Zn:
W ramach zajęć zdalnych niezbędna literatura zostanie przesłana drogą mailową. Fairbairn G., Fairbairn S., Integracja dzieci o specjalnych potrzebach, CMPPP MEN, Warszawa 2000 Szumski G., Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych: sens i granice zmiany edukacyjnej, Wyd. APS, PWN, Warszawa 2006 Szumski G., Wokół integracji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010 Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe, 1, MEN, Warszawa 2010 Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe, 1, MEN, Warszawa 2010 Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży. Prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, MEN, Warszawa 2010; Aktualne przepisy dotyczące warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w szkołach i placówkach (informacja o aktualnych przepisach podana na zajęciach). Literatura uzupełniająca: Al.-Khamisy D. (red.), Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania, Warszawa 2002 Bogucka J.(red.), Szkoła dla wszystkich, CMPPP MEN, Warszawa 2000 Dykcik W.(red.), Społeczeństwo wobec autonomii osób niepełnosprawnych, Poznań 1996. Grygier U., Praca w klasie integracyjnej. Materiały pomocnicze dla klas IV-VI i gimnazjum, Kraków 2004 Maciarz A., Integracja społeczna dzieci niepełnosprawnych, Warszawa 1987 |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, samodzielna praca. Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe: wykłady - 15, ćwiczenia - 30 godzin przygotowanie do zajęć - 20 godzin Liczba punktów ECTS: 3 grupa ćwiczeniowa III DZPC-ERI-ED 1 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a7733e3b468d34100827ed00aeb87ae9e%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=5e1a4ce8-0723-4337-b151-496aab0b44b1&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 grupa ćwiczeniowa III DZPC-ERI-ED 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2bf03231b6294357b87cc83d97ba410c%40thread.tacv2/conversations?groupId=622f61e4-092c-43fb-bd32-3df74fe2e044&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 grupa wykładowa III DZPC-ERI-ED Link do zespołu TEAMS: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a586e71e7d1564827889802e6db756d88%40thread.tacv2/conversations?groupId=8b8a470c-0a22-47f5-9f2c-c508fcd5ff05&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2020Zn:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, samodzielna praca. Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe: wykłady - 15, ćwiczenia - 30 godzin przygotowanie do zajęć - 20 godzin Liczba punktów ECTS: 3 Link do Zespołu w Teams: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: