Warsztat informatyczny - dyplom praktyczny I 10-1S-WD1
Przedmiot ma na celu:
- rozwijanie umiejętności informatycznych studentów i operowania różnymi technologiami informacyjnymi w przestrzeni edukacyjnej, szczególnie w pracy pedagoga zdolności,
- kształtowanie umiejętności krytycznego, świadomego i refleksyjnego wyszukiwania i odbioru rozmaitych treści przeznaczonych dla nauczycieli i uczniów zdolnych w Internecie,
- zapoznanie z wybranymi narzędziami przydatnymi do prezentowania treści o charakterze edukacyjnym podczas pracy zdalnej.
W trakcie zajęć studenci projektują własne Platformy Edukacyjne Pedagogów Zdolności, administrują nimi, przygotowują artykuły i materiały przydatne dla różnych odbiorców działań podejmowanych w pracy przez pedagoga zdolności.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
WIEDZA
PE1_W18
- Ma pogłębioną wiedzę o sposobach projektowania ścieżek rozwoju własnego.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U01
- Analizuje i interpretuje zjawiska społeczne prezentowane na stronach internetowych poświęconych wybranej przez siebie problematyce w celu przygotowania strony internetowej o charakterze edukacyjnym.
PE1_U03
- Podczas tworzenia edukacyjnej strony internetowej wykorzystuje wiedzę teoretyczną na temat jej odbiorców, ich możliwości i potrzeb.
- Posiada umiejętności analizowania i formułowania strategii działań praktycznych na rzecz uczniów zdolnych, realizowanych z pomocą platformy edukacyjnej.
PE1_U04
- Opanował umiejętności poszukiwania informacji w Internecie, poszerzając wiedzę z wybranego zakresu będącego tematem materiału na stronie Internetowej, jak również na temat tworzenia stron internetowych.
PE1_U05
- Analizuje wyniki badań ankietowych uzyskanych dzięki zamieszczonemu przez siebie na stronie Internetowej kwestionariuszowi i formułuje wnioski.
- Potrafi przygotować oraz umieścić ankietę lub test na stronie internetowej.
PE1_U06
- Rozwinął umiejętności precyzyjnego i spójnego wypowiadania się w piśmie podczas tworzenia nowych zadań dydaktycznych.
PE1_U07
- Poprzez fora internetowe komunikuje się ze społecznością zainteresowaną konkretnym tematem w celu poszerzania wiedzy.
- Potrafi precyzyjnie i szczegółowo wyjaśnić grupie studenckiej zagadnienia omawiane uprzednio na zajęciach z tego przedmiotu.
PE1_U08
- Podczas dyskusji na temat przygotowanej przez siebie strony internetowej potrafi posłużyć się przekonującymi argumentami, przywołując stanowiska znanych autorytetów.
- Prezentuje własne pomysły dydaktyczne na stronie internetowej.
- Posiada umiejętności prezentowania własnych pomysłów i osiągnięć, artykułowania ocen krytycznych dokonań innych uczestników zajęć.
PE1_U11
- Potrafi poprowadzić zajęcia przedstawiając zadany temat z zakresu informatyki i zachęcić do dalszej pracy, podać źródła służące poszerzeniu wiedzy z danego zakresu.
PE1_U13
- Potrafi współpracować z innymi tworząc projekt strony internetowej, inicjuje działania, dzieli zadania oraz koordynuje prace nad powstawaniem strony.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K03
- Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym w obszarze informatyki.
PE1_K08
- Podejmuje działania świadczące o odpowiedzialnym przygotowywaniu się do zamierzonych działań.
Kryteria oceniania
Zaliczenie odbywa się na podstawie całościowej oceny przygotowanej platformy edukacyjnej (bloga) wraz z przygotowanymi w ramach zajęć artykułami.
Literatura
Obowiązkowa:
Czechowska, Z., Majkowska, J. (2020). TIK na specjalne zamówienie. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji
Danieluk, M. (2019). TIK w pigułce. Narzędziownik nauczyciela. Poznań: Centrum Rozwoju Edukacji Edicon
Kuźmicz, K. (2015). E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Uzupełniająca:
Maziarz, M. (2020). Narzędzia do pracy zdalnej w edukacji międzykulturowej. [W:] Katarzyna Zaremba (red.). Szkoła asystentów międzykulturowych. Skrypt materiałów szkoleniowych 2020 (s. 112-129)
Pyżalski, J. (2020). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: - ocena ogólna indywidualnej Platformy Edukacyjnej Pedagoga Zdolności; NAKŁAD PRACY STUDENTA: METODY KSZTAŁCENIA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: