Seminarium twórczości II 10-1S-ST2
1. Wprowadzenie.
2. Projektowanie zadań o charakterze integracyjnym.
3. Elementy wykorzystania TI w podnoszeniu kompetencji interpersonalnych.
4. Zastosowanie narzędzi TI w rozwijaniu predyspozycji twórczych.
5. Wykorzystanie TI potrzebnych na rynku pracy.
6. Modelowanie istniejących rozwiązań.
7. Ocena projektów.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: |
Efekty kształcenia
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U15
- Ma umiejętność twórczego rozwiązywania zadań z wykorzystaniem edukacyjnego i strukturalnego języka programowania.
- Posiada podstawowe umiejętności w zakresie budowy i wykorzystania programu modelującego eksperyment losowy.
- Posiada podstawowe umiejętności w zakresie formułowania i rozwiązywania problemów dyskretnych z wykorzystywaniem narzędzi TI.
- Posiada podstawowe umiejętności w zakresie komputerowej analizy danych.
- Potrafi podejmować i rozwiązywać zadania modelowania poprzez konstrukcję algorytmu rozwiązania i zapisania go z pomocą standardowych narzędzi informatycznych.
- Potrafi sięgać do rekursji, jako narzędzia programowania.
- Potrafi zastosować w programowaniu rachunek zdań.
- Umie zaprojektować, uruchomić i sprawdzić zaawansowany i samodzielnie stworzony program komputerowy.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K01
- Ma świadomość rozwoju swych kompetencji twórczych i informatycznych.
- Pracuje nad doskonaleniem umiejętności modelowania informatycznego oraz stosowania twórczych rozwiązań programistycznych.
Kryteria oceniania
NAKŁAD PRACY STUDENTA:
Godziny kontaktowe (laboratorium/warsztaty): 15 h.
Przygotowanie się do zaliczenia: 5 h
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 5 h
Przygotowanie się do zajęć: 5 h
Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 ECTS
METODY KSZTAŁCENIA:
Problemowe, ćwiczeniowe, zadaniowe, podające.
Kontakt przez mail APS oraz USOSmail.
Literatura
1. R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2009.
2. E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 2009.
3. M. Guziuk-Tkacz, Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice. Warszawa 2011.
4. I. Kania, Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym? Warszawa: 2014.
5. D. Koprowska (red.), Laboratorium Innowacji – Przewodnik Dobrych Praktyk, Radom 2014.
6. M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2007.
7. W. Klinkosz, J. Iskra, M. Dawidowicz, Kwestionariusz kompetencji interpersonalnych ICQ-R, Gdańsk 2017.
8. B. Kozyra, Komunikacja bez barier, Warszawa 2008.
9. J. Łaszczyk, J. Łukasiewicz-Wieleba, M. Jabłonowska, M. Trzcińska-Król, A.R. Makaruk, Trening twórczości z komputerem. Warszawa 2012.
10. AR Makaruk, J. Wiśniewska, Gimnazjalista grafikiem komputerowym, Warszawa: 2008.
11. AR Makaruk, Innowacja społeczna – Interpersonalny trening twórczego myślenia (ITTM) efektem współpracy uczelni wyższej z organizacją pozarządową [w:] M. Seroka, U. Szymańska (red.), Organizacje pozarządowe w stuleciu Polski niepodległej, Olsztyn 2018.
12. AR Makaruk, Efekty uczestnictwa w interpersonalnym treningu twórczego myślenia – wstępne wyniki badań predyspozycji twórczych s. 89-100, Studia Pedagogiczne, tom 34, Kielce 2019.
13. E. Nęcka, Trening twórczości, Kraków 2016.
14. M. B. Rosenberg, Porozumienie bez przemocy, Warszawa: 2016.
15. M. Trzcińska-Król, J. Wiśniewska, Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: 2011.
Netografia
1. Strona internetowa Fundacji Centrum Wspierania Zdolności: www.centrumzdolnosci.com; data dostępu: 22.03.2020.
2. Strona internetowa I-lab: ilab3.aps.edu.pl, data dostępu: 25.02.2020.
3. Pracownia Testów Psychologicznych: strona internetowa: www.practest.com.pl,
data dostępu: 8.09.2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: