Rozwój zawodowy nauczyciela 10-1S-RZN2
Zajęcia obejmują przede wszystkim odniesienie do jakości rozwoju zawodowego nauczyciela, tworzenia szkolnych społeczności uczących się, budowania potencjału szkoły, rozumienia terminu przydatności zawodowej nauczyciela, znaczenia przywództwa edukacyjnego w tym procesie, wariantów doskonalenia zawodowego nauczycieli, ważności refleksji zawodowej czy konstruowania własnego rozwoju przez prymat roli 'krytycznego przyjaciela".
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Senatu nr 199/2019 z dnia 24 września 2019 r. obowiązujący od roku akademickiego 2019/2020
WIEDZA
PE1_W08
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą specyfiki działalności pedagogicznej nauczyciela edukacji dorosłych.
PE1_W12
- Zna ekonomiczne i prawne uwarunkowania awansu zawodowego nauczycieli.
- Ma wiedzę na temat projektowania ścieżki rozwoju zawodowego nauczyciela edukacji dorosłych.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U06
- Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznym w podejmowanej działalności nauczyciela, dostrzega i analizuje dylematy etyczne.
- Przewiduje skutki konkretnych działań podejmowanych na rzecz własnego rozwoju zawodowego.
PE1_U11
- Potrafi zdobywać wiedzę, planować i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT).
- Potrafi dokonywać konstruktywnej samooceny, analizować własne
działania i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K01
- Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie
potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego;
dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności
PE1_K07
- Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny.
- Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykazuje dbałość o dorobek i tradycje zawodu pedagoga.
Kryteria oceniania
Wykład problemowy, komentujący
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Literatura obowiązkowa:
H.Kwiatkowska, Pedeutologia, WAiP, Warszawa 2008.
J. Szempruch, Pedeutologia, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2013.
Ch. Day, Od teorii do praktyki. Rozwój zawodowy nauczyciela, GWP, Gdańsk 2008.
Ch, Day, Nauczyciel z pasją, GWP, Gdańsk 2008.
Literatura dodatkowa:
J. Hattie, Widoczne uczenie się nauczycieli, Centrum Edukacji Obywatelskiej, warszawa 2013.
J. Madalińska-Michalak (red), Przywództwo nauczycieli, Wydawnictwo FRSE, Warszawa 2018.
Uwagi
W cyklu 2020L:
Zajęcia w toku wykładowym, studenci uczestniczyli w realizacji przedmiotu Pedeutologia. Zaliczenie w formie sprawdzianu testowego. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: