Psychologia pracy z elementami ergonomii 10-1S-PEE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
WIEDZA
PE_W15
- Zna podstawowe procedury postępowania na stanowisku pracy zgodne z zasadami ergonomii w obszarze społecznych uwarunkowań funkcjonowania w miejscu pracy.
PE_W24
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego działalności pedagogicznej i poradniczej doradcy zawodowego.
UMIEJĘTNOŚCI
PE_U03
- Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z obszaru psychologii pracy oraz ergonomii w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w procesie pracy, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych.
PE_U06
- Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych odnoszących się do procesu pracy; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak psychologii społecznej.
PE_U08
- Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów odnoszących się do psychologii pracy, w tym obejmujące wybrane zagadnienia ergonomii.
PE_U10
- Potrafi posługiwać się podstawowym ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii pracy w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych doradcy zawodowego.
- Potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań, wykorzystując wiedzę z zakresu psychologii pracy i ergonomii.
PE_U14
- Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu w zakresie wiedzy o psychologii pracy i ergonomii.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE_K01
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii pracy i wybranych zagadnień ergonomii, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w tym obszarze.
PE_K05
- Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną pracą przyszłego doradcy zawodowego i nauczyciela, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: