Nauczanie na odległość 10-1S-NAO
PROBLEMATYKA ĆWICZEŃ I WYKŁADÓW
1. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne
2. Pojęcie, cele i zadania oraz rodzaje i charakterystyka nauczania na odległość
3. Edukacja zdalna w Polsce oraz krajach rozwijających się i rozwiniętych
4. Systemy i narzędzia asynchroniczne i synchroniczne nauczania na odległość
5. Aspekty pozytywne i negatywne kształcenia on Line
6. E-learning, webcasting oraz istota kształcenia komplementarnego
7. Kształcenie on-line w perspektywie indywidualnej
oraz grupowej
8. Nauczanie zdane a komunikacja między ludźmi w czasie nauki, pracy i czasie wolnym
W cyklu 2020Z:
|
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
WIEDZA
PE1_W15
- Ma wiedzę o oczekiwaniach i motywacji uczestników edukacji na odległość oraz specyfice ich kształcenia.
PE1_W23
- Ma uszczegółowioną wiedzę o metodach i warunkach realizacji nauczania na odległość.
PE1_W24
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego i społeczno-kulturowego nauczania na odległość.
PE1_W25
- Ma wiedzę o metodach i narzędziach informatycznych dotyczących wsparcia pedagogicznego w procesie edukacji na odległość.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U07
- Trafne używa języka specjalistycznego, potrafi zastosować różne kanały i techniki komunikacyjne w nauczaniu na odległość.
PE1_U09
- Potrafi dobrać metody i procedury właściwe do realizacji zadań związanych z nauczaniem na odległość.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K01
- Ma świadomość stałego rozwoju technologii, weryfikuje i aktualizuje na bieżąco swoją wiedzę na temat rozwiązań e-learningowych.
Kryteria oceniania
METODY KSZTAŁCENIA
- wykład aktywizujący,
- dyskusja dydaktyczna,
- praca w zespołach
- analiza przypadków
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,
- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć,
NAKŁAD PRACY STUDENTA
FORMA AKTYWNOŚCI
Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) 45 h
Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 h
Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 25 h
Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4
Literatura
Literatura obowiązkowa
1.Siemieniecki B., (red), Pedagogika medialna” t. I i II, Warszawa 2007.
2.Czarkowski J., E-learning dla dorosłych, Warszawa 2012
3. Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Cyberprzestrzeń i edukacja, Toruń 2012
4. Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Nowe media w edukacji, Toruń 2012
Literatura uzupełniająca
1.Tanaś M. (red.), Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym, Warszawa 2005
2. Gajda J., Media w edukacji, Kraków 2005.
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: