Metodyka oddziaływań animacyjnych w środowisku szkoły 10-1S-MOS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
CZĘŚĆ WPROWADZAJĄCA: I. Animacja społeczna [środowiskowa, lokalna] – podstawowe zagadnienia. II. Środowisko szkoły jako miejsce działań animacyjnych. III, IV..Beneficjenci i uczestnicy działań animacyjnych. CZĘŚĆ METODYCZNA: V., VI. Metoda projektów edukacyjnych. VII., VIII. Barter animacyjny i community arts. IX., X. Warsztat działań w przestrzeni publicznej. XI., XII., XIII. Elementy prawa autorskiego w działaniach animacyjnych. XIV. Powtórzenie materiału z zajęć. XV. Kolokwium semestralne. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
WIEDZA
PE1_W22
- Zna podstawową terminologię używaną w zakresie metodyk animacji społecznokulturowej,
- Zna jej źródła oraz rozumie jej zastosowania.
- Zna podstawowe koncepcje metodyczne w zakresie działalności animacyjnej w szkole.
PE1_W23
- Ma podstawową wiedzę o metodyce postępowania animacyjnego, realizowanego w różnych środowiskach i grupach społecznych.
PE1_W24
- Ma wiedzę z zakresu rozwiązań i uregulowań prawnych,
dotyczących działalności animacyjnej, realizującej funkcje edukacyjne, kulturalne, rekreacyjne, charytatywne i wolontariackie.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U08
- Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, koncepcji dotyczących usprawnień i modyfikacji pracy pedagogicznej i animacyjnej.
PE1_U09
- Umiejętnie analizuje i ocenia stosowane metody i procedury w zakresie praktyk animacji społeczno-kulturowej w szkole i środowisku.
- Ma umiejętność optymalnego doboru określonych metod aktywizacyjnych dla poszczególnych środowisk związanych z funkcjonowaniem szkoły [uczniowie, rodzice, nauczyciele]
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K04
- Jest uwrażliwiony na kwestie etyczne.
- Zadania i problemy łączące się z działalnością pedagogiczną i animacyjną realizuje z poszanowaniem zasad etyki zawodowej.
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA: UWAGA!* W czasie zdalnej realizacji zajęć ćwiczenia będą realizowane poprzez: a.cotygodniowe video-spotkania z wykorzystaniem platformy MS Teams (synchroniczne) - realizowane zgodnie z planem zajęć. b.udostępnienie studentom prezentacji z dodatkowym skryptem (wersją "pisaną" zajęć oraz ilustracjami) - wersje pdf. c.udostępnienie studentom zadań i ćwiczeń opartych na literaturze obowiązkowej oraz "studiach przypadku" przesłanych przez prowadzącego Zrealizowane zadania studenci nadsyłają w terminie 7 dni od ich otrzymania na adres florczak.aps@gmail.com. Rezultaty zadań omawiane są przez prowadzącego podczas zajęć online. *WSZYSTKIE MATERIAŁY SĄ DOSTĘPNE DLA GRUP ĆWICZENIOWYCH NA PLATFORMIE GOOGLE (DYSK) - w tym zadania i treść ćwiczeń cząstkowych. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: