Kultura w edukacji dorosłych 10-1S-KED
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020L:
Przedmiot "Kultura w edukacji dorosłych" ma na celu przybliżenie studentowi różnie rozumianej kultury i jej roli w procesie edukacji osób dorosłych. Odnosi się do kwestii teoretycznych i odwołuje do praktyki kształcenia. Przybliża strategie i metody nauczenia w nowoczesnej kulturze edukacji dorosłych. Zajęcia zachęcają studentów do przeglądu dostępnej na rynku edukacyjnym oferty skierowanej do osób dorosłych w zakresie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem elementów kultury i sztuki. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: |
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
WIEDZA
PE_W15
- Ma podstawową wiedzę o osobach dorosłych, uczestniczących w działalności edukacyjnej, wychowawczej i kulturalnej.
PE_W22
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych określających miejsce kultury w edukacji dorosłych.
PE_W24
- Ma podstawową wiedzę na temat specyfiki aktywności kulturalnej i społecznej różnych grup ludności we współczesnych społeczeństwach.
UMIEJĘTNOŚCI
PE_U01
- Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk zachodzących podczas działań kulturalno-społecznych; analizuje ich powiązanie z różnymi obszarami działalności pedagogicznej.
PE_U06
- Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące obecności i roli kultury w edukacji dorosłych; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin.
KOMPETENCJE PEDAGOGICZNE
PE_K02
- Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań kulturalno-oświatowych.
Kryteria oceniania
METODY KSZTAŁCENIA
- wykład aktywizujący,
- dyskusja dydaktyczna,
- ćwiczenia
- praca w zespołach
- analiza przypadków,
- metody aktywizujące
NAKŁAD PRACY STUDENTA
FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)
Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 30 godz.
Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz.
Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 10 godz.
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5 godz
Sumaryczna liczba punktów ECTS 2
Zajęcia prowadzone na platformie MS TEAMS.
Uwagi
W cyklu 2020L:
METODY KSZTAŁCENIA Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 Zajęcia prowadzone na platformie MS TEAMS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: