Europejskie systemy wsparcia dziecka i rodziny 10-1S-ESW
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a9352f635e8c94ddc83dd1c92605fc5ed%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=901b944a-933a-456f-9f4a-94f0a92e7b39&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020L)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae7a382941f5b4873823011f92e42e38f%40thread.tacv2/conversations?groupId=8f91b9d9-ba31-44f6-a7d0-0ba52d72ec06&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Ln)
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
1. Opieka nad dzieckiem do lat 3 w perspektywie rozwiązań europejskich |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
Efekty dla roku akademickiego 2017/2018 - III rok:
WIEDZA
PE1_W01
- Zna podstawowe pojęcia, założenia i terminologię nauk społecznych dotyczącą: modeli polityki społecznej, genezy i rozwoju polityki społecznej w Unii Europejskiej, w tym wartości socjalnych w Unii- godność, wolność, równość, solidarność, subsydiarność, sprawiedliwość; pomocy społecznej, ubezpieczenia społecznego, polityki prorodzinnej, funkcji i dysfunkcji rodziny, rodziny zastępczej, ośrodków opiekuńczych i wychowawczych,
PE1_W07
- Umie przedstawić ewolucję instytucji społecznych mających na celu wsparcie dziecka i rodziny, oraz wyjaśnić zasady działania współczesnych systemów wsparcia w wybranych krajach unijnych.
PE1_W15
- Ma wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, wychowawczej pomocowej w wybranych krajach Europejskich, zna indywidualną i społeczną sytuację działających podmiotów i zasady działania społecznego.
PE1_W16
- Potrafi wymienić wybrane podstawy prawne, organizacyjne i etyczne z zakresu pomocy rodzinie i dziecku w wybranych krajach UE.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U02
- Potrafi samodzielnie i krytycznie określić potencjalną „sieć pomocy” dla wybranych studiów przypadku.
PE1_U13
- Potrafi poprowadzić prezentację, zaplanować działania grupowe i podział pracy w zespole.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K03
- Wykazuje inicjatywę w zakresie organizacji pracy, chętnie angażuje się w projekty zespołowe, oraz pracę indywidualną.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PE1_W01 Zna podstawowe pojęcia związane z modelami polityki społecznej, genezą i rozwojem polityki społecznej w Unii Europejskiej
PE1_W07 Ma wiedzę na temat ewolucji instytucji społecznych ukierunkowanych na wsparcie dziecka i rodziny oraz wyjaśnia zasady działania współczesnych systemów wsparcia w wybranych krajach unijnych
PE1_W15 Ma wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, wychowawczej pomocowej w wybranych krajach Europejskich, zna indywidualną i społeczną sytuację działających podmiotów i zasady działania społecznego
PE1_W16 Potrafi wymienić wybrane podstawy prawne, organizacyjne i etyczne z zakresu pomocy rodzinie i dziecku w wybranych krajach UE
PE1_U02 Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną w celu zaprojektowania „sieci pomocy” dla wybranych studiów przypadku
PE1_K03 Wykazuje inicjatywę w zakresie organizacji pracy, chętnie angażuje się w projekty zespołowe, oraz pracę indywidualną
Literatura
W cyklu 2020L:
1. Frąckiewicz L. (red.) (2002). Rodzina i jej ochrona. Rozdział 2, s. 47-76. [w] Frąckiewicz L. Polityka społeczna. Zarys wykładu wybranych problemów. Katowice: Wydawnictwo "Śląsk"; |
W cyklu 2020Ln:
http://orka.sejm.gov.pl/WydBAS.nsf/0/5FC8C24B7CFF6F6EC1257FC4003D8065/%24file/Analiza_BAS_2016_142.pdf https:.//www.rpo.govpl/sites/default/files/Biuletyn_RPO_Materialy_nr_67_-_Polityka_rodzinna_w_krajach_Unii_Europejskiej_-_wnioski_dla_Polski.pdf https://www.pwc.pl/pl/pdf/ulgi-podatkowe-2017.pdf http://zbw.eu/econis-archiv/bitstream/11159/3007/1/Modele%20polityki%20spolecznej.pdf Plak, J. Wsparcie osób starszych w środowisku zamieszkania we Włoszech. W: System wsparcia osób starszych w środowisku zamieszkania – przegląd sytuacji, propozycja modelu. Praca zbiorowa pod redakcją: Barbary Szatur-Jaworskiej i Piotra Błędowskiego Honoré, J., Guillemet, S. (2013). Dom Rodziców, Brest, Francja Senior, A. (2013). Zespół ds. Działań na rzecz Pomocy Rodzinie hrabstwa Neath Port Talbot, Family Action Support Team (FAST), Wielka Brytania (Walia) |
Uwagi
W cyklu 2020L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: godziny kontraktowe: 15h wykład; 30h ćwiczenia przygotowanie referatu, prezentacji: 7h FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ NA ODLEGŁOŚĆ Przygotowanie prezentacji na wybrany temat, aktywność na zajęciach. |
W cyklu 2020Ln:
METODY KSZTAŁCENIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: