Edukacja międzykulturowa w szkole 10-1S-EMS
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ade5d5420ac1f45cd80c5c30a08fc96cc%40thread.tacv2/conversations?groupId=c9f791a2-8e34-412d-a711-199a2749f0ba&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ade5d5420ac1f45cd80c5c30a08fc96cc%40thread.tacv2/conversations?groupId=c9f791a2-8e34-412d-a711-199a2749f0ba&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020L)
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
Opis treści programowych: 2. Koncepcja społeczeństwa wielokulturowego. Zmiany kulturowe we współczesnym świecie. Zderzenia cywilizacji jako źródło konfliktów kulturowych? Konflikt jako element pracy międzykulturowej. 3. My - Oni - postawy wobec Innego i inności w relacjach społecznych i ich uwarunkowania. Rola kontaktu kulturowego w kształtowaniu postaw - perspektywa pedagogiczno-psychologiczna. Inność/różnorodność w sytuacjach kryzysu. 4. Od edukacji cudzoziemców do edukacji między- i edukacji na rzecz różnorodności - rozwój edukacji międzykulturowej. Współczesne koncepcje edukacyjne. 5. Polityka edukacyjna w kontekście zróżnicowania kulturowego społeczeństw - założenia i ich realizacja. 6. Między marginalizacją a integracją - problem akulturacji w perspektywie pracy edukacyjnej. 7. Przygotowanie środowiska szkolnego w Polsce do realizacji założeń edukacji międzykulturowej - w świetle badań. 8. Możliwe kierunki rozwoju edukacji międzykulturowej. Zaangażowanie edukacji międzykulturowej na rzecz zrównoważonego rozwoju. (1 godzina) Ćwiczenia I MODUŁ Wiedza o sobie II MODUŁ Wiedza o różnorodności III MODUŁ Praca w środowisku szkolnym wielo- i monokulturowym IV MODUŁ Działania antydyskryminacyjne V MODUŁ Dobre praktyki w zakresie edukacji międzykulturowej |
W cyklu 2020L:
Opis treści programowych: 2. Koncepcja społeczeństwa wielokulturowego. Zmiany kulturowe we współczesnym świecie. Zderzenia cywilizacji jako źródło konfliktów kulturowych? Konflikt jako element pracy międzykulturowej. 3. My - Oni - postawy wobec Innego i inności w relacjach społecznych i ich uwarunkowania. Rola kontaktu kulturowego w kształtowaniu postaw - perspektywa pedagogiczno-psychologiczna. Postrzeganie inności/różnorodność w sytuacjach kryzysu. 4. Od edukacji cudzoziemców do edukacji między- i edukacji na rzecz różnorodności - rozwój edukacji międzykulturowej. Współczesne koncepcje edukacyjne. 5. Polityka edukacyjna w kontekście zróżnicowania kulturowego społeczeństw - założenia i ich realizacja. 6. Między marginalizacją a integracją - problem akulturacji w perspektywie pracy edukacyjnej. 7. Przygotowanie środowiska szkolnego w Polsce do realizacji założeń edukacji międzykulturowej - w świetle badań. 8. Możliwe kierunki rozwoju edukacji międzykulturowej. Zaangażowanie edukacji międzykulturowej na rzecz zrównoważonego rozwoju. (1 godzina) Ćwiczenia I MODUŁ Wiedza o sobie II MODUŁ Wiedza o różnorodności III MODUŁ Praca w środowisku szkolnym wielo- i monokulturowym IV MODUŁ Działania antydyskryminacyjne V MODUŁ Dobre praktyki w zakresie edukacji międzykulturowej |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
* dla specjalności ASKn-EW:
WIEDZA
PE1_W15
- Zna rolę poszczególnych uczestników [szkoły, organy administracji publicznej, fundacje i stowarzyszenia] partycypujących w procesie edukacji międzykulturowej.
PE1_W22
- Zna podstawową terminologię używaną w zakresie animacji społeczno-kulturowej w kontekście działań społecznych w środowiskach zróżnicowanych etnicznie i kulturowo.
PE1_W24
- Rozumie znaczenie kultury i tradycji w rozwoju osobowości i kształtowaniu tożsamości człowieka.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U03
- Przewiduje możliwe następstwa zmian i ingerencji społecznych, potrafi wskazywać sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych w sytuacji przenikania się kultur.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K10
- Jest czynnie zainteresowany grupami (także zróżnicowanymi kulturowo) i jednostkami (także zagrożonymi marginalizacją), wymagającymi animacyjnego wsparcia.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
* dla specjalności ASK-EK:
WIEDZA
PE1_W15
- Zna rolę poszczególnych uczestników [szkoły, organy administracji publicznej, fundacje i stowarzyszenia] partycypujących w procesie edukacji międzykulturowej.
PE1_W22
- Zna podstawową terminologię używaną w zakresie animacji społeczno-kulturowej w kontekście działań społecznych w środowiskach zróżnicowanych etnicznie i kulturowo.
PE1_W24
- Rozumie znaczenie kultury i tradycji w rozwoju osobowości i kształtowaniu tożsamości człowieka.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U03
- Przewiduje możliwe następstwa zmian i ingerencji społecznych, potrafi wskazywać sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych w sytuacji przenikania się kultur.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K10
- Jest czynnie zainteresowany grupami (także zróżnicowanymi kulturowo) i jednostkami (także zagrożonymi marginalizacją), wymagającymi animacyjnego wsparcia.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Obowiązkowa: Uzupełniająca: |
W cyklu 2020L:
Obowiązkowa: Uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Opis metod kształcenia: W okresie pracy zdalnej: Wykład odbywa się w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem Teams: Ćwiczenia odbywają się w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem Teams: Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: |
W cyklu 2020L:
Opis metod kształcenia: Wykład i ćwiczenia odbywają się w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem Teams: Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: