Diagnostyka psychopedagogiczna w pracy opiekuńczo-wychowawczej 10-1S-DPO1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
PEP1_W02
- zna terminologię używaną w diagnostyce psychopedagogicznej.
- umie zdefiniować źródła diagnostyki psychopedagogicznej w różnych dziedzinach nauki.
- zna kluczowe pojęcia takie jak rodzaje modele diagnostyczne, rodzaje diagnoz, cechy diagnostyki psychopedagogicznej, norma, wskaźnik, średnia, wzorzec.
PEP1_W06
ma wiedzę o technikach prawidłowego nawiązywania kontaktu z osobą diagnozowaną/szukającą pomocy. Student zna wskaźniki oporu ze strony osoby radzącej się oraz metody radzenia sobie z oporem. Student zna wskaźniki prawidłowego i pozorne-go kontaktu diagnostycznego. Student wie jakie są cechy kontaktu diagnostycznego, wymagania wobec diagnosty/doradcy, rodzaje interwencji werbalnych stosowanych przez specjalistę.
PEP1_W15
Zna metody, techniki i narzędzia diagnostyczne stosowane w diagnostyce psychopedagogicznej. Zna wytyczne dotyczące tworzenia poszczególnych narzędzi diagnostycznych oraz wy-tyczne dotyczące ich zastosowania.
UMIEJĘTNOŚCI
PEP1_U05
potrafi zaplanować sesje konsultacyjno-diagnostyczną; student potrafi zastosować poznane techniki i narzędzia diagnostyczne; student potrafi sformułować na podstawie zebranego materiału wstępną ocenę obecnej sytuacji klienta oraz na jej podstawie skonstruować strategię pracy z klientem
PEP1_U15
potrafi zastosować różne narzędzia diagnostyczne w zależności od wieku badane-go, jego nastawienia do badania, zgłaszanych problemów; umie zastosować poszczególne werbalne techniki sterowania rozmową takie jak reakcja badawcza, komunikat empatyczny, parafraza, podsumowanie, konfrontacja, interpretacja; student potrafi rozpoznać niewerbalne sygnały oporu ze strony klienta; student potrafi dopasować werbalny i niewerbalny styl prowadzenia rozmowy do indywidualnych potrzeb i predyspozycji klienta;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PEP1_K01
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności diagnostyczno-terapeutycznych niezbędnych w pracy z dziećmi i ich rodzinami.
- rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. Student potrafi dokonać analizy własnego postępowania podczas prowadzenia procesu diagnostycznego i udzielania wskazówek w ramach poradnictwa wychowawczego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: