Diagnostyka psychopedagogiczna w pracy opiekuńczo-wychowawczej 10-1S-DPO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PE1_W01
Student zna elementarną terminologię używaną w diagnostyce psychopedagogicznej i poradnictwie wychowawczym. Student umie zdefiniować źródła diagnostyki psychopedagogicznej i poradnictwa wychowawczego w różnych dziedzinach nauki. Student zna kluczowe pojęcia takie jak rodzaje poradnictwa, funkcje poradnictwa, etapy poradnictwa, modele diagnostyczne, rodzaje diagnoz, cechy diagnostyki psychopedagogicznej, norma, wskaźnik, średnia, wzorzec. Student wie jakie są cechy kontaktu diagnostycznego, wymagania wobec diagnosty/doradcy, rodzaje interwencji werbalnych stosowanych przez specjalistę.
PE1_W08
Ma wiedzę o technikach prawidłowego nawiązywania kontaktu z osobą diagnozowaną/szukającą pomocy. Student zna wskaźniki oporu ze strony osoby radzącej się oraz metody radzenia sobie z oporem. Student zna wskaźniki prawidłowego i pozornego kontaktu diagnostycznego.
PE1_W12
Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia diagnostyczne stosowane w diagnostyce psychopedagogicznej i poradnictwie wychowawczym. Zna wytyczne dotyczące tworzenia poszczególnych narzędzi diagnostycznych oraz wytyczne dotyczące ich zastosowania.
PE1_W19
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w postępowaniu diagnostycznym i poradnictwie wychowawczym. Student zna zarówno zasady etyczne wyznaczające niezbywalne kompetencje osobowo-formalne specjalisty jak i zasady etyczne wyznaczające niezbywalne kompetencje interpersonalne diagnosty.
PE1_U02
Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu diagnostyki psychopedagogicznej i poradnictwa wychowawczego w celu analizowania i interpretowania problemów dziecka.
PE1_U07
Student umie zastosować poszczególne werbalne techniki sterowania rozmową takie jak reakcja badawcza, komunikat empatyczny, parafraza, podsumowanie, konfrontacja, interpretacja.
PE1_U09
Student potrafi zastosować różne narzędzia diagnostyczne w zależności od wieku badanego, jego nastawienia do badania, zgłaszanych problemów. Student potrafi prawidłowo formułować diagnozę. Student potrafi stosować różne formy interwencji takie jak psychoedukacja, modelowanie, praca na wglądzie.
PE1_U12
Potrafi stosować się do formalnych zasad etycznych w kontakcie z osobą radzącą się/diagnozowaną zarówno do zasad etycznych wyznaczających niezbywalne kompetencje osobowo-formalne specjalisty jak i zasad etycznych wyznaczających niezbywalne kompetencje interpersonalne diagnosty.
PE1_K01
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności diagnostyczno-terapeutycznych niezbędnych w pracy z dziećmi i ich rodzinami. Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. Student potrafi dokonać analizy własnego postępowania podczas prowadzenia procesu diagnostycznego i udzielania wskazówek w ramach poradnictwa wychowawczego.
PE1_K04
Student ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny w trakcie diagnozy i poradnictwa wychowawczego z dziećmi i ich rodzinami;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: