Diagnozowanie procesów edukacyjnych w szkole i środowisku 10-1S-DIE1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
Opis treści przedmiotu: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
* dla specjalności ASKn-EW
WIEDZA
PE1_W10
- Ma poszerzoną wiedzę o środowisku wychowawczym szkoły i zachodzących w nim procesach oraz jego powiązaniach z innymi środowiskami intencjonalnych wpływów wychowawczych.
PE1_W24
- Zna zasady, warunki, metody i techniki diagnozy sytuacji społecznej dziecka.
- Zna podstawowe kierunki pomocy pedagogicznej w szkole i środowisku.
PE1_W25
- Zna podstawowe zasady prowadzenia badań terenowych, diagnozowania potrzeb grup i środowisk lokalnych.
- Zna i rozpoznaje zakłócenia procesu wychowawczego.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U05
- Potrafi konstruować i realizować projekty badań terenowych, opracowywać sprawozdania/raporty z przeprowadzonych badań w terenie oraz je prezentować.
- Potrafi przeprowadzić diagnozę środowiskową w zakresie potencjałów i deficytów kulturalnych, społecznych i edukacyjnych.
- Posiada umiejętności diagnostyczne, pozwalające na rozpoznanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami
PE1_U15
- Potrafi rozpoznawać zakłócenia procesu wychowawczego w środowisku szkoły, interpretować je oraz konstruować działania naprawcze.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K06
- Jest świadomy i uwrażliwiony na aspekt etyczny badań środowiska społecznego.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
* dla specjalności ASK-K
WIEDZA
PE1_W10
- Ma poszerzoną wiedzę o środowisku wychowawczym szkoły i zachodzących w nim procesach oraz jego powiązaniach z innymi środowiskami intencjonalnych wpływów wychowawczych.
PE1_W25
- Zna podstawowe zasady prowadzenia badań terenowych, diagnozowania potrzeb grup i środowisk lokalnych.
- Zna i rozpoznaje zakłócenia procesu wychowawczego.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U05
- Potrafi diagnozować celowość i efektywność procesów edukacyjnych w środowisku szkoły a także formułować autorskie rozwiązania w tym zakresie.
PE1_U15
- Potrafi rozpoznawać zakłócenia procesu wychowawczego w środowisku szkoły, interpretować je oraz konstruować działania
naprawcze; potrafi dokonywać diagnozy środowiskowej w zakresie potrzeb i deficytów kulturalnych, społecznych i edukacyjnych środowisk lokalnych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K06
- Jest świadomy i uwrażliwiony na aspekt etyczny badań środowiska społecznego.
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Opis metod kształcenia: Zajęcia odbywają się w czasie rzeczywistym - zgodnie z planem - w aplikacji Teams: Link zespołu: 4741pzv Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: Podstawą zaliczenia przedmiotu będzie: Raport końcowy będzie oceniany według następujących kryteriów: uzasadnienie problemu, przegląd dotychczasowych badań, kompletność i poprawność założeń, poprawność zastosowanych narzędzi, poprawność analiz, prezentacja graficzna danych, trafność wniosków i rekomendacji, oprawa graficzna projektu, kompletność raportu, strona formalna (przypisy, bibliografia, poprawność językowa), tytuł raportu (poprawność, adekwatność, nowatorskość). Kryteria oceny końcowej zostały podane w opisie skróconym. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: