Praktyka asystencko-pedagogiczna w przedszkolach integracyjnych - 1 tydz. (20 godz.) 10-1P-EPW2b
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie, ale każdy dokument oddzielnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu modułu student:
PEP1_W13
• zna strukturę organizacyjną przedszkola integracyjnego i wie w jakim celu zostało ono powołane
• rozumie sens integracji i jej znaczenie na etapie wychowania przedszkolnego
• wie jaka jest organizacja procesu edukacyjnego w integracyjnych placówkach przedszkolnych
• zna metody i formy prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz środki dydaktyczne wykorzystywane w integracyjnych placówkach przedszkolnych
• zna formy działań terapeutycznych oraz różnorodne metody terapeutyczne stosowane w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
• zna formy przeprowadzania diagnozy w przedszkolu integracyjnym oraz prowadzenia zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.
• wie na czym polega współpraca z rodzicami dzieci; wie w jakich aspektach jest ona najistotniejsza u dzieci zdrowych i dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
• wie na czym polega praca specjalistów pracujących w przedszkolu integracyjnym (np. nauczyciela wspomagającego, psychologa, logopedy).
PEP1_U15
• potrafi samodzielnie poprowadzić zabawę oraz wykonywać czynności opiekuńcze związane ze specyfiką pracy w przedszkolu integracyjnym, samodzielnie przygotowuje pomoce do zabaw i zajęć
• potrafi współpracować z kadrą pedagogiczną oraz innymi pracownikami integracyjnej placówki przedszkolnej
• potrafi prowadzić i dokumentować obserwacje pedagogiczne
• potrafi dokonać analizy materiałów (dokumentów) dotyczących określonego dziecka, szczególnie student koncentruje się na anamnezie osobniczej i rodzinnej dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz sporządza charakterystykę dziecka (anonimową!).
• potrafi współpracować z rodzicami przedszkolaków
PEP1_K04
• charakteryzuje się życzliwością, serdecznością, indywidualnym podejściem do problemów każdego dziecka
• jest odpowiedzialny za powierzone zadania
• charakteryzuje się kulturą osobistą, potrafi w serdeczny oraz rzeczowy sposób przekazywać rodzicom informacje dotyczące dziecka
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: