Praktyka pedagogiczna dydaktyczna (śródroczna) w Centrach Kształcenia Ustawicznego lub szkołach dla pracujących - 50 godz. 10-1P-EDB3
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
PE_W07
- ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych,
PE_W13
- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących,
PE_W19
- ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w odniesieniu do zagadnień z zakresu praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
PE_W21
- ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego w odniesieniu do zagadnień z zakresu praktycznego przygotowania do pracy zawodowej.
UMIEJĘTNOŚCI
PE_U01
- posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych w odniesieniu do umiejętności kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
PE_U03
- potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych w odniesieniu do umiejętności kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej.
PE_U04
- potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych, ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych w odniesieniu do umiejętności kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
PE_U05
- posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi w odniesieniu do umiejętności kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
PE_U07
- ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w odniesieniu do umiejętności kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
PE_U11
- potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie w odniesieniu do umiejętności kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
PE_U12
- potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole w odniesieniu do umiejętności kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
- potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne w zakresie określonym specjalnością studiów w odniesieniu do umiejętności kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE_K01
- ma pogłębioną świadomość poziom u swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w odniesieniu do kompetencji społecznych oraz postaw kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
PE_K02
- jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę w odniesieniu do kompetencji społecznych oraz postaw kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
PE_K03
- docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych,
PE_K04
- utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych w odniesieniu do kompetencji społecznych oraz postaw kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
PE_K05
- jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej;,
- dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą;,
- poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych w odniesieniu do kompetencji społecznych oraz postaw kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
PE_K06
- odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych w odniesieniu do kompetencji społecznych oraz postaw kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej,
PE_K07
- jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne w odniesieniu do kompetencji społecznych oraz postaw kształtowanych podczas praktycznego przygotowania do pracy zawodowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: