Psychologia rozwoju człowieka 10-1F-PRC1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Ln: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
WIEDZA
PE1_W04
- charakteryzuje wybrane teorie dotyczące rozwoju człowieka (Piageta, Wygotskiego, Eriksona, Kohlberga), stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej
PE1_W08
- definiuje pojęcia używane w psychologii rozwoju dla opisu procesu rozwoju na różnych etapach życia człowieka;
- opisuje zmiany w różnych sferach rozwoju psychicznego człowieka: poznawczym, językowym, emocjonalnym, osobowości, społecznym, moralnym;
- zna rolę czynników wewnętrznych i zewnętrznych w rozwoju psychicznym człowieka;
- wskazuje źródła różnic w indywidualnym rozwoju człowieka;
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U02
- potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii rozwoju w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych
PE1_U08
- posiada umiejętność prezentowania wyników badań empirycznych poświęconych wybranemu aspektowi rozwoju;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K01
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy o rozwoju człowieka i jego uwarunkowaniach oraz rozumie potrzebę poszerzania tej wiedzy;
PE1_K08
- przygotowuje się do swojej pracy w sposób odpowiedzialny, mając świadomość znaczenia wiedzy o rozwoju człowieka dla pracy pedagogicznej;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: