Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania 10-1F-BRW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2018Zn: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
W roku akademickim 2017/2018 studenci powinni osiągnąć efekty:
WIEDZA
PE1_W03
- Ma wiedzę na temat biologicznych czynników wpływających na procesy wychowania i kształcenia.
- Ma wiedzę na temat specyfiki rozwoju i funkcji poszczególnych układów i narządów, zna metody oceny rozwoju fizycznego istotne w pracy pedagoga z dziećmi i młodzieżą.
- Ma wiedzę na temat profilaktyki, diagnostyki i leczenia wybranych chorób wrodzonych i cywilizacyjnych, istotną w kontekście działań pedagogicznych.
- Posiada wiedzę z zakresu zdrowia publicznego dotyczącą zarówno kształtowania postaw prozdrowotnych jak też profilaktyki pierwotnej i wtórnej zarówno wobec chorób wrodzonych jak i cywilizacyjnych.
PE1_W05
- Posiada wiedzę na temat rozwoju ontogenetycznego człowieka ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju somatycznego, metod jego oceny oraz odmienności rozwoju i dojrzewania poszczególnych układów i narządów.
- Posiada podstawową wiedzę dotyczącą funkcji układów: nerwowego, krążenia, oddechowego, pokarmowego i odpornościowego oraz czynników środowiskowych zaburzających ich funkcje.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U02
- Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu nauk biologicznych w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.
- Potrafi odróżniać choroby wrodzone od chorób nabytych, identyfikować zagrożenia zdrowotne.
PE1_U08 - Umie prezentować własne przemyślenia i wątpliwości na temat istoty zdrowia i choroby oraz celów profilaktyki.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K01
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy z zakresu nauk biologicznych, rozumie jej znaczenie w kontekście własnej pracy pedagogicznej.
PE1_K08
- Prezentuje odpowiedzialne podejście do swojej przyszłej pracy pedagogicznej, ma świadomość wagi tego przygotowania dla podopiecznych i ich rodzin.
----------------------------------------------------------------------
Student po ukończeniu przedmiotu:
WIEDZA
PE1_W03
- ma wiedzę na temat biologicznych czynników wpływających na procesy wychowania i kształcenia
- ma wiedzę na temat specyfiki rozwoju i funkcji poszczególnych układów i narządów, zna metody oceny rozwoju fizycznego istotne w pracy pedagoga z dziećmi i młodzieżą
- ma wiedzę na temat profilaktyki, diagnostyki i leczenia wybranych chorób wrodzonych i cywilizacyjnych, istotną w kontekście działań pedagogicznych
- posiada wiedzę z zakresu zdrowia publicznego dotyczącą zarówno kształtowania postaw prozdrowotnych jak też profilaktyki pierwotnej i wtórnej zarówno wobec chorób wrodzonych jak i cywilizacyjnych
PE1_W05
- posiada wiedzę na temat rozwoju ontogenetycznego człowieka ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju somatycznego, metod jego oceny oraz odmienności rozwoju i dojrzewania poszczególnych układów i narządów.
- posiada podstawową wiedzę dotyczącą funkcji układów: nerwowego, krążenia, oddechowego, pokarmowego i odpornościowego oraz czynników środowiskowych zaburzających ich funkcje.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U02
- potrafi wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu nauk biologicznych w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych
- potrafi odróżniać choroby wrodzone od chorób nabytych, identyfikować zagrożenia zdrowotne
PE1_U08
- umie prezentować własne przemyślenia i wątpliwości na temat istoty zdrowia i choroby oraz celów profilaktyki
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K01
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy z zakresu nauk biologicznych, rozumie jej znaczenie w kontekście własnej pracy pedagogicznej.
PE1_K08
- prezentuje odpowiedzialne podejście do swojej przyszłej pracy pedagogicznej, ma świadomość wagi tego przygotowania dla podopiecznych i ich rodzin
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: