Europejskie systemy wsparcia dziecka i rodziny 10-0S-ESW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
Zajęcia odbywają się w terminie zgodnym z planem zajęć, pod linkiem: Zagadnienia poruszane na zajęciach obejmują 1. Zajęcia wprowadzające, przygotowanie. |
W cyklu 2020Zn:
Zajęcia odbywają się zgodnie z przyjętym planem zajęć, pod linkiem: Zagadnienia poruszane na zajęciach obejmują |
W cyklu 2020Ln:
1. Opieka nad dzieckiem do lat 3 w perspektywie rozwiązań europejskich |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2018Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
1. WIEDZA
Po zakończeniu przedmiotu student:
PCK1_KK_W06
Posiada podstawową wiedzę o dziecku jako uczestniku działalności wychowawczej i opiekuńczej.
PCK1_KK_W06
Ma podstawową wiedzę o uwarunkowaniach rozwoju dzieci i młodzieży .
PCK1_KK_W07
Zna podstawowe założenia instytucjonalnej opieki i wychowania dzieci i młodzieży.
2. UMIEJĘTNOŚCI
Po zakończeniu przedmiotu student:
PCK1_KK_U02
Potrafi dokonywać podstawowych obserwacji i prostych interpretacji zjawisk społecznych zachodzących w grupie.
PCK1_KK_U05
Umie w sposób spójny wypowiedzieć się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Po zakończeniu przedmiotu student:
PCK1_KK_K01
Docenia znaczenie nauk pedagogicznych) dla prawidłowego wspierania rozwoju dzieci i młodzieży, rozumienia ich potrzeb i poszanowania autonomii.
Literatura
W cyklu 2020Z:
LITERATURA PODSTAWOWA |
W cyklu 2020Zn:
LITERATURA PODSTAWOWA |
W cyklu 2020Ln:
https:.//www.rpo.govpl/sites/default/files/Biuletyn_RPO_Materialy_nr_67_-_Polityka_rodzinna_w_krajach_Unii_Europejskiej_-_wnioski_dla_Polski.pdf https://www.pwc.pl/pl/pdf/ulgi-podatkowe-2017.pdf http://zbw.eu/econis-archiv/bitstream/11159/3007/1/Modele%20polityki%20spolecznej.pdf Plak, J. Wsparcie osób starszych w środowisku zamieszkania we Włoszech. W: System wsparcia osób starszych w środowisku zamieszkania – przegląd sytuacji, propozycja modelu. Praca zbiorowa pod redakcją: Barbary Szatur-Jaworskiej i Piotra Błędowskiego Ahlén, K., Bing, V., (2013) Program wspierania rodzin w Stenungsund, Szwecja Krüger, T. (2013). Familienzentren (ośrodki rodzinne) w kraju związkowym Nadrenia Północna–Westfalia (NRW), Niemcy Honoré, J., Guillemet, S. (2013). Dom Rodziców, Brest, Francja Leeson, M.J. (2013). Tworzenie sieci Centrów Pomocy Rodzinie skoncentrowanych na wczesnej interwencji, Irlandia Północna, Wielka Brytania Senior, A. (2013). Zespół ds. Działań na rzecz Pomocy Rodzinie hrabstwa Neath Port Talbot, Family Action Support Team (FAST), Wielka Brytania (Walia) |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2020Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2020Ln:
METODY KSZTAŁCENIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: