MODUŁ TEORETYCZNY:
1. Pojęcia i kryteria twórczości, społeczny kontekst twórczości.
2. Strategie myślenia twórczego
3. Wybrane koncepcje treningu twórczości
4. Podstawowe zasady dydaktyki twórczości
MODUŁ WARSZTATOWY:
6. Stymulowanie operacji umysłowych z wykorzystaniem gier planszowych:
- rozwijanie myślenia dedukcyjnego
- rozwijanie zdolności indukcji
- stymulowanie operacji abstrahowania
- rozwijanie zdolności metaforyzowania
- stymulowanie operacji transformowania
- stymulowanie zdolności tworzenia odległych skojarzeń
MODUŁ PRAKTYCZNY:
7. Tworzenie własnych rozwiązań w oparciu o wiedzę i umiejętności uzyskane w dwóch pierwszych częściach zajęć:
- Gry planszowe w praktyce: Udostępnienie studentom gier planszowych, tworzenie recenzji gier oraz krytyczna analiza instrukcji do gier
- Gry w teorii historia, podział gier, grywalizacja
- Wprowadzenie do gier fabularyzowanych; https://www.youtube.com/watch?
v=Hhk4N9A0oCA&t=17s
- Tworzenie przez studentów własnej historii bohatera, w oparciu o wiedzę zdobytą przy realizacji poprzedniego zadania
- Gry narracyjne jako alternatywa dla gier planszowych
- Krytyczna analiza rynku wydawniczego, targów, konkursów dotyczących gier planszowych
- Możliwości gier planszowych w środowisku online, krytyczna analiza treści zawartych w zasobach internetowych