Reklama - etyka i praktyka 00-FF-REP
Reklama jest obecnie jednym z najważniejszych nośników informacji, silnie wpływającym na postrzeganie rzeczywistości przez ludzi i kreującym ich zachowania. Reklama wzmacnia stereotypy, kreuje mody, nowe słowa, powiedzenia i postawy. Dlatego poznanie mechanizmów rządzących reklamami i zdobycie umiejętności ich krytycznego odbioru jest obecnie równie ważne, co nauka języka.
Zajęcia podzielone są na dwie części. Pierwsza, teoretyczna, to historia i teoria reklamy oraz przegląd i analiza krytyczna treści i form reklam. Druga część, praktyczna, to warsztat przygotowujący uczestnika do tworzenia etycznej reklamy (radiowej, tv, prasowej i innych).
W cyklu 2022L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Albin K., Reklama – przekaz- odbiór-interpretacja, PWN, Warszawa-Wrocław 2002,
Batko A., Marketing. Wprowadzenie. Węzłowe zagadnienia, Wydawnictwo Naukowe Warszawskiej Szkoły Reklamy, Warszawa 2000,
Benedykt A., Reklama jako proces komunikacji, Astrum, Wrocław 2005,
Białecki K., Podstawy marketingu, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Warszawa 2002,
Budzyński W., Reklama – techniki skutecznej perswazji, Poltext, Warszawa 2001,
Dickson P.R., Marketing Management, Dryden Press,ForthWorth 1994,
Gołka M., Świat reklamy, Agencja badawczo – promocyjna ARTIA, Warszawa 1994,
Harris R., Seldon A., Advertising and the Public, Andre Deutsch,London1962,
Werner U., Reklama. Podstawowa wiedza o reklamie, Taurus, Warszawa 1997,
Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2005.
Uwagi
W cyklu 2022L:
Metody dydaktyczne: mini-wykład, prezentacje, dyskusje, multimedia, warsztaty. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: