Methods of Supporting Families Raising Non-biological Children 00-FF-MOS
1. Introduction.
2. Divorce as a process.
3. Divorce from different perspectives.
4. Patchwork / reconstructed families (difficulties, needs, challenges
5. Adoptive and foster families – similarities and differences.
6. Relations in adoptive and foster families (adoption triangle, identity building, searching for the roots.
7. Counselling for adoptive and foster parents.
8. Therapy for families raising non-biological children.
9. Genogram as a method of learning about family.
10. Basic methods in family therapy.
11. Ethical dilemmas in supporting different kinds of families.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
- obecność (dopuszcza się 2 nieobecności),
- aktywność na zajęciach.
Literatura
Guris, P., Kozma, L., Kisander, Z., Lang, A., Ferencz, T., Kocsor, F. (2020).
Sibling Relations in Patchwork Families: Co-residence Is More Influential Than Genetic Relatedness. Front. Psychol., 11:993.
Parker, G., Durante, K. M., Hill, S. E., Haselton, M. G. (2022).Why women choose divorce: An evolutionary perspective. Current Opinion in Psychology 2022, 43:300–306.
Talbot, Y. (1981). The Reconstituted Family. Can. Fam. Psychician, Vol. 27, s. 1803-1807.
Uwagi
W cyklu 2023L:
Stosowane metody kształcenia: Nakład pracy studenta: Przygotowanie się do zajęć, lektury - 30 godzin Łączna liczba godzin aktywności - 60 Liczba pkt. ECTS 2 Link do zespołu na MS Teams: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: