Kreowanie wizerunku publicznego i skuteczna komunikacja - warsztat dla pedagogów 00-FF-KZP
Tematy poruszane na zajęciach:
1. Formy i obszary aktywności PR PR jako komunikacja. Modele komunikowania - wprowadzenie
2. Planowanie strategii PR
3. Elementy komunikacji niewerbalnej Zależności miedzy komunikacją werbalną a niewerbalną.
4. Symbolika i rola kolorów w budowaniu wizerunku
5. Kreowanie wizerunku osoby ( na przykładzie osób znanych ze świata naukowego)
6. Style konwersacyjne. Znaczenie płci w komunikowaniu.
7.Komunikacja interpersonalna w sytuacji konfliktu. Mediacje.
8. Komunikacja interpersonalna w sytuacji w negocjacji. Asertywność.
9. Bariery komunikacyjne w środowisku szkolnym i ich pokonywanie.
10. Manipulacja, perswazja. Retoryka pedagogiczna.
.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie :
a) napisanie przemówienia związanego z rozpoczęciem/zakończeniem roku szkolnego w placówce edukacyjnej i prezentacja go na forum grupy;
b) przygotowanie pakietu ćwiczeń (3-4) kształcących umiejętności komunikacyjne w środowisku szkolnym w relacji: rodzic - nauczyciel, nauczyciel - uczeń, nauczyciel- dyrektor) i prezentacja ich na forum grupy;
Literatura
Kurcz I, (2005), Psychologia języka i komunikacji, Warszawa: Scholar.
Leathers Dale G., (2009), Komunikacja niewerbalna, Warszawa: PWN.
Nęcki Zbigniew, (2000), Komunikacja międzyludzka, Kraków Antykwa
Furman W., Dziennikarstwo i public relations jako dwa typy komunikowania, Rzeszów 2006.
Pałka P., Strategie dyskursywne w rozmowie handlowej, Katowice 2009.
Public relations: sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, red. H. Przybylski, Katowice 2004.
Public relations w teorii i praktyce, red. D. Tworzyłdo, T. Soliński, Rzeszów 2006.
Uwagi
W cyklu 2024L:
Zaliczenie : b) przygotowanie pakietu ćwiczeń (3-4) kształcących umiejętności komunikacyjne w środowisku szkolnym w relacji: rodzic - nauczyciel, nauczyciel - uczeń, nauczyciel- dyrektor) i prezentacja ich na forum grupy; |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: