Kultura i klimat szkoły. Tworzenie bezpiecznej i przyjaznej placówki edukacyjnej 00-FF-KKS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020L:
Treści programowe: „Intelektualne” i „emocjonalne” podejście do kultury szkoły. Klimat szkoły jako społeczna atmosfera środowiska edukacyjnego. Typy kultur szkoły. Badanie kultury i klimatu szkoły. Klimat społeczny szkoły, który chroni przed podejmowaniem zachowań ryzykownych. Klimat społeczny klasy. Rola nauczyciela – wychowawcy. Ocena działań szkoły na rzecz budowania przyjaznego klimatu społecznego. System norm i zasad bezpiecznej i przyjaznej szkoły. |
W cyklu 2023L:
1. Kultura szkoły, jej typy, funkcje i elementy. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2020L: |
Literatura
W cyklu 2020L:
Cameron K.S., Quinn R.E. (2015). Kultura organizacyjna – diagnoza i zmiana. Model wartości konkurujących. Warszawa: Wolters Kluwer |
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Zajęcia odbywają się za pośrednictwem aplikacji MS Teams Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. 2. Projekt pt. Przykład dobrej praktyki „Przyjazna i bezpieczna szkoła” – projekt powinien polegać na zaprezentowaniu szkoły, która dba/zabiega o kształtowanie pozytywnego, odpowiedniego klimatu szkoły. Należy przedstawić, w jaki sposób dana placówka to robi, jakie są tego efekty; wyciągnąć wnioski. Projekt należy zaprezentować na zajęciach oraz złożyć w formie pisemnej (jako sprawozdanie). |
W cyklu 2023L:
Stosowane metody uczenia się: Nakład pracy studenta: (z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom odpowiada jeden punkt ECTS) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: