Funkcjonalna ocena widzenia w kontekście trudności w uczeniu się 00-FF-FOW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021L:
Treści: |
W cyklu 2021Ln:
Treści: 1. Prawidłowości i zaburzenia funkcji wzrokowych u dzieci w wieku szkolnym. 2. Wpływ zaburzeń widzenia na naukę czytania i pisania. 3. Wady wzroku i zaburzenia widzenia typowe dla wieku szkolnego - wykrywanie, korygowanie, terapia. 4. Badania przesiewowe w zakresie funkcji wzrokowych i parametrów widzenia, które może przeprowadzić nauczyciel: ocena ruchomości oczu, ocena zbieżności i akomodacji, ocena ostrości wzroku za pomocą tablic, ocena widzenia barw (wykrywanie daltonizmu), ocena widzenia stereoskopowego. 5. Różnicowanie dysleksji i optodysleksji (zaburzeń w zakresie czytania wynikających z zaburzeń widzenia). 6. Trudności w rozwoju percepcji wzrokowej u dzieci z dysleksją i u dzieci z optodysleksją. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
W cyklu 2021L:
Walkiewicz-Krutak M. (2020). Zaburzenia funkcji wzrokowych u dzieci w wieku szkolnym oraz ich wpływ na naukę czytania i pisania. Forum Pedagogiczne, 2(10), 61-74. |
W cyklu 2021Ln:
Walkiewicz-Krutak M. (2020). Zaburzenia funkcji wzrokowych u dzieci w wieku szkolnym oraz ich wpływ na naukę czytania i pisania. Forum Pedagogiczne, 2(10), 61-74. |
Uwagi
W cyklu 2021L:
Metody kształcenia: wykład, prezentacja i ćwiczenia w wykorzystaniu testów diagnostycznych. W dniu 21.02.2022 r, zajęcia odbywają się z wykorzystaniem MS Teams. Link do zajęć: |
W cyklu 2021Ln:
Metody kształcenia: wykład, prezentacja i ćwiczenia w wykorzystaniu testów diagnostycznych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: