Diversity Forum. Interfaith Dialog and Education for Peace 00-FF-DIF
The course will discuss the aspects of diversity that are a baseline for interfaith dialogue and education for peace. We will look for barriers to interfaith dialogue and the barriers to education for peace. We will focus at the benefits that diversity offers and for the management of diversity and driving education for peace through interfaith dialogue, understanding, awareness and sensitivity. Empathy and emotional intelligence will be considered as tools for diversity management on a policy level and on an individual level. The course will draw from the sociology of religion, critical and social pedagogy, as well as elements of other social science disciplines.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Dla kierunku Pedagogika:
Wiedza:
Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.
Ma podstawową wiedzę o celach, funkcjach, podstawach prawnych, organizacji i sposobach działania instytucji kształcenia, wychowania i opieki, alternatywnych form edukacji oraz edukacji otwartej na różnorodność.
Ma uszczegółowioną wiedzę o uczestnikach działalności pedagogicznej, w tym ich prawach, w zakresie określonym specjalnością studiów.
Umiejętności:
Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Kompetencje społeczne:
Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.
Dla kierunku Pedagogika zdolności i informatyki:
Wiedza:
- ma wiedzę na temat specyfiki komunikowania się w języku obcym,
- ma poszerzony słownik pojęć i wyrażeń pedagogicznych w języku obcym
Umiejętności:
- posiada pogłębione umiejętności językowe na poziomie B2
- potrafi wykorzystywać literaturę w języku obcym dla poszerzania swej wiedzy pedagogicznej
Kompetencje społeczne:
- ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny
Dla kierunku Praca socjalna
Wiedza:
w zaawansowanym stopniu zna i rozumie wybrane obszary problemowe z zakresu pracy socjalnej;
posiada wiedzę na temat funkcjonowania człowieka w społeczeństwie, wybranych struktur społecznych;
zna i rozumie wybrane zróżnicowania społeczne, stanowiące czynniki ryzyka stygmatyzacji jednostek i rodzin;
Umiejętności:
potrafi brać udział w debacie związanej z zagadnieniami omawianymi zagadnieniami, oceniać różne prezentowane stanowiska i o nich dyskutować;
potrafi pracować zarówno indywidualnie, jak i w grupie;
potrafi przygotować wystąpienia ustne na wybrany temat;
posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;
Kompetencje społeczne:
dokonuje krytycznej oceny posiadanej wiedzy;
prezentuje odpowiedzialną i empatyczną postawę wobec innych ludzi, formułuje problemy moralne oraz dylematy etyczne w obrębie wybranych zagadnień;
Literatura
ON THE ROAD TO SOCIAL INCLUSION book in open access - selected chapters
http://www.aps.edu.pl/media/on2bymw2/the-road-to-social-inclusion_e-book_2022-02-14.pdf
EDUCATION & the Challenges of the Multicultural World book in open access selected chapters
http://www.aps.edu.pl/media/3579463/edukation-and-the-chelleng_202-12-15.pdf
THE CONTEMPORARY PROBLEMS OF CHILDREN AND YOUTH IN MULTICULTURAL SOCIETIESTHEORY, RESEARCH, PRAXIS
http://www.aps.edu.pl/media/2391446/the_contemporary_problems_e-book.pdf
Symbolic violence in socio-educational contexts. A post-colonial critique - open access book
http://www.aps.edu.pl/wydawnictwo/publikacje-online-w-jezyku-angielskim/symbolic-violence-in-socio-educational-contexts-a-post-colonial-critique/
W cyklu 2023Z:
Górak-Sosnowska, K., Odrowąż-Coates, A., (2023). Strategies of teachers towards Muslim students in Polish schools, Studia z Teorii Wychowania. 3 (2023). |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
To pass weekly presence and active participation are required. |
W cyklu 2023Z:
To pass weekly presence and active participation are required. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: