Language, Discourse and Society 00-0F-LDS
TREŚCI PROGRAMOWE
- Wybrane pojęcia z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i
medycyny w języku obcym.
- Podstawowe konstrukcje gramatyczne stosowane w językach obcych.
- Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania
swobodnych wypowiedzi.
- Analiza tekstów naukowych w językach obcych.
- Doskonalenie własnych umiejętności językowych.
W cyklu 2021Z:
Significance of teaching/learning in foreign language. Interesting facts on multilingualism. Politics of different governments for teaching EFL/ESL. Linguistic turn. |
W cyklu 2022Z:
Significance of teaching/learning in foreign language. Interesting facts on multilingualism. Politics of different governments for teaching EFL/ESL. Linguistic turn. |
W cyklu 2023Z:
Significance of teaching/learning in foreign language. Interesting facts on multilingualism. Politics of different governments for teaching EFL/ESL. Linguistic turn. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawową terminologię obcojęzyczną używaną w pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i medycynie.
Umiejętności
Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na wybrane tematy dotyczące swojej dziedziny studiów.
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego.
Kryteria oceniania
Dyskusja grupowa, prace pisemne, mini projekt badawczy.
Praktyki zawodowe
15 h 2 ECTS
Nakład pracy własnej 45 h
Literatura
Obligatory: Odrowąż-Coates Anna: Socio-educational Factors and the Soft Power of Language: The Deluge of English in Poland and Portugal, 2019, ISBN 978-1498576338
Additional
Odrowąż-Coates (2020). Chaos theory and the neoliberal English-based dimension of the Polish higher education reforms 2018/2019 , Education as Change, vol. 24, 1-19, DOI:10.25159/1947- 9417/5913
Odrowąż-Coates (2018). Soft power of language in social inclusion and exclusion and the unintended research outcomes, Language, Discourse, & Society, (6)2, 15-30.
Odrowąż-Coates, Baranowski (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education, Forum Oświatowe, 2(60),117-133.
Odrowąż-Coates (2018). INTERVIEW WITH PROFESSOR NORMAN DAVIES, Society Register, vol. 2, no. 2, pp. 11-18.
Odrowaz-Coates, Goswami (eds.): Symbolic violence in socio-educational contexts. A postcolonial critique. Warsaw 2017.
Other materials will be chosen by students during the course, pending their interests and level of English.
Uwagi
W cyklu 2021Z:
In-class discussion, weekly tasks, research projects. |
W cyklu 2022Z:
In-class discussion, weekly tasks, research projects. |
W cyklu 2023Z:
In-class discussion, weekly tasks, research projects. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: