Die Inklusion der Behinderte 00-0F-DIB
TREŚCI PRZEDMIOTU:
Nauka terminologii fachowej z zakresu pedagogiki specjalnej w języku niemieckim wymaga zarówno umiejętności semantycznych użycia słownictwa, jak i syntaktycznych oraz dyskursywnych. Celem przedmiotu jest trening korzystania z literatury pedagogicznej niemieckiego obszaru językowego oraz umiejętność czynnego posługiwania się tym słownictwem.
Zakres tematów:
1. Słownictwo niemieckie z zakresu pedagogiki ogólnej.
2. Słownictwo niemieckie z zakresu pedagogiki specjalnej.
3. Adekwatne użycie słownictwa z poszanowaniem zasad charakterystycznych dla stylu naukowego języka niemieckiego.
4. Podstawowe osiągnięcia niemieckiej pedagogiki po II wojnie światowej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu studiów nad niepełnosprawnością.
Umiejętności
Zabiera głos w dyskusji lub debacie naukowej oraz zadaje pytania w dyskusji oraz przedstawia własne argumenty.
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii.
Posługuje się terminologią specjalistyczną związaną z kierunkiem studiów w danym języku obcym.
Potrafi w sposób spójny w mowie i na piśmie wypowiadać się w języku obcym na wybrane tematy dotyczące swojego kierunku studiów.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrze¬bę ciągłego dokształcania się językowego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: