(in Polish) Edukacja bez przemocy (ZP-EBP-1)(in Polish: Edukacja bez przemocy) | |
(in Polish) podyplomowe (in Polish) niestacjonarne, (in Polish) 1 rok (2 semestry) Language: Polish | Opis ogólnyStudia mają charakter doskonalący. Kierowniczka studiów: dr Alicja Zagrodzka (e-mail: alaza@aps.edu.pl) Czesne: za jeden semestr 3900 zł x 2 semestry Czas trwania studiów: 01.02.2024 r. - 31.01.2025 r. Terminarz zjazdów: 24 i 25 lutego 2024, 23 i 24 marca 2024, 20 i 21 kwietnia 2024, 18 i 19 maja 2024, 15 i 16 czerwca 2024, 26 i 27 października 2024, 23 i 24 listopada 2024, 14 i 15 grudnia 2024 oraz 18 i 19 stycznia 2025. Dla kogo zaprojektowane są te studia Studia adresowane są do nauczycieli, wychowawców, psychologów, pedagogów i pedagogów specjalnych, dyrektorów placówek oświatowych, rodziców i innych osób zajmujących się szeroko rozumianą edukacją, formalną i nieformalną. Mogą być atrakcyjne zarówno dla osób początkujących w zakresie komunikacji i postawy nonviolence, jak i dla tych, które poznały już jej podstawy (np. na studiach podyplomowych z Porozumienia bez Przemocy) i chciałyby nabrać większej łatwości w posługiwaniu się „językiem i uszami żyrafy” oraz poszerzyć perspektywę i spojrzeć na edukację z punktu widzenia różnych praktycznych modeli i podejść. Cel kształcenia Głównym celem kształcenia jest nabycie kompetencji, pozwalających zastosować w edukacji podejście nonviolence, która polega na rezygnowaniu z przemocy i wybieraniu innych postaw, bardziej sprzyjających kontaktowi z sobą i z innymi. Cele szczegółowe to m.in. zapoznanie studentek i studentów z praktycznymi narzędziami, pochodzącymi z różnych podejść i modeli, takich jak:
Charakterystyka studiów Studia mają charakter praktyczny. Nie ma na nich ocen ani nie pisze się pracy dyplomowej. Większość zajęć to warsztaty, a podstawą do ich zaliczenia jest obecność. Wykłady to podcasty, które można odsłuchać w wybranym przez siebie momencie w ciągu miesiąca od zjazdu. W planie zajęć jest więcej przerw i mniej godzin pracy, niż to bywa zazwyczaj na studiach. Zajęcia niedzielne kończą się o takiej porze, żeby można było zjeść obiad razem z bliskimi i spędzić z nimi czas. Pomiędzy zjazdami studenci mają możliwość korzystania z indywidualnego wsparcia osób prowadzących i są zapraszani do wspierania siebie nawzajem w rozwoju. Program zajęć ułożony został z dbałością o potrzeby studentów i o zapewnienie im warunków, które sprzyjają dobrostanowi i rozwojowi. Warsztaty zawarte w module Empatia i granice w praktyce edukacyjnej prowadzone są stale przez te same dwie osoby, co daje stabilność i przewidywalność. Warsztaty zawarte w module Edukacja bez przemocy – inspiracje prowadzone są przez różne osoby, co daje urozmaicenie i inspirację. Tematy wszystkich warsztatów zaczynają się od zagadnień związanych z postawą nonviolence wobec samych siebie i stopniowo przechodzą do nonviolence wobec innych. Tematyka wykładów jest dopasowana do tematyki warsztatów i powiększa zakres inspirujących pomysłów do wyboru. Dzięki spójności między tym, o czym są te studia, a tym, jak są prowadzone zajęcia, studenci doświadczą takich jakości, jak: szacunek, bezpieczeństwo, wolność, sens. Doświadczą dobrowolnego uczenia się w bezpiecznej przestrzeni, w której nie są oceniani, są za to szanowani, widziani, uwzględniani, i w której mogą uczyć się dla siebie, w sposób, który im służy. Będą mogli odetchnąć od presji. Będą traktowani przede wszystkim jak osoby ludzkie – godne szacunku przez sam fakt swojego istnienia – a dopiero później jako studenci. Będą mieli okazję przekonać się, ile radości może dawać uczenie się, kiedy kierujemy uwagę na potencjał i zasoby, a nie na problemy i deficyty. Tę jakość bycia ze sobą i z innymi będą mogli zanieść dalej, do swoich środowisk. Informacje o zespole osób prowadzących zajęcia i programie poszczególnych zjazdów: Co dają te studia, a czego nie dają, czym są, a czym nie są?
|
Visit the following page for details on admission procedures:
TODO!