suggested Bibliography:
1. Bottery M., (2004), The challenge of educational leadership, London: Sage.
2. Brotto F., (2008), Group report for workshop A: Languages, intercultural dialogue and social
inclusion, Komisja Europejska, publiczne posiedzenie poświęcone wielojęzyczności, Bruksela,
15 kwietnia 2008 r., dostępne na stronie internetowej Komisji Europejskiej.
3. Compton M., Weiner L., (2008), The Global Assault on Teaching, Teachers and their Unions: Stories
for Resistance, New York: Palgrave Macmilla.
4. Crossley M., Watson K., (2003), Comparative and International Research in Education, London,
New York: Routledge Falmer.
5. Dimmock E., Walker A., (2005), Educational Leadership: Culture and Diversity, London: Sage.
6. ETUCE (Europejski Komitet Związków Zawodowych Oświaty i Nauki), Report: Europe Needs
Teachers: Hearing on Teacher Education, Bruksela, 17 stycznia 2005 r., 2/2005, dostępny na stronie internetowej ETUCE.
7. Fullan M., (2001), The New Meaning of Educational Change, New York, London: Teachers College
Press Columbia University.
8. Hunfeld H., (1997), Grundsatze interkulturellen Lernens – zum Verstandnis des LIFE-Konzepts,
München: BMW Group, dostępny na stronie internetowej BMW.
9. Jensen B.B., Schnack K., (1994), Action competence as an educational challenge, [w:] Jensen B.B.,
Schnack K. (red.), Action and Action Competence, Copenhagen: Royal Danish School of Education
Studies.
10. Lynch K., Baker J., (2005), Equality in education: An equality of condition perspective, [w:] Theory
and Research in Education, t. 3(2), s.131–164.
11. Mogensen F., Schnack K., (2010), The action competence approach and the ‘new’ discourses
of education for sustainable development, competence and quality criteria, [w:] „Environmental
Education Research”, 16(1), s. 59–74.
12. Putnam R., (2004), Education, diversity, social cohesion, and “social capital”, wystąpienie na forum
Ministrów Edukacji OBWE, Dublin, 18 marca 2004 r.
13. Spajić-Vrkaš V., (2004), Learning and living democracy. Wystąpienie na konferencji inaugurującej
ogłoszony przez Radę Europy Europejski Rok Edukacji Obywatelskiej, Sofia, Bułgaria, 13–14 grudnia 2004 r.