Tutoring rozwojowy - warsztaty dla studentów WS-3F-TRW
TREŚCI PROGRAMOWE:
Proces rozwojowy studenta. Metoda tutoringu, w tym tutoringu grupowego, peer-tutoringu oraz elementów tutoringu indywidualnego. Rozpoznanie/autodiagnoza potrzeb edukacyjnych studenta. Plan rozwojowy w wybranej przez studenta sferze. Informacje zwrotne stanowiącej punkt wyjścia do podejmowania kolejnych aktywności edukacyjnych. Student będzie miał możliwość wyboru tutora, z którym będzie pracował.
W cyklu 2024L:
1. Wprowadzenie do tutoringu – założenia, cele i realizacja metody |
W cyklu 2024Ln:
1. Wprowadzenie do tutoringu – założenia, cele i realizacja metody |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2025Ln: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2025L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie potrzebę autorefleksji oraz uczenia się przez całe życie ujmowane zarówno w kontekście rozwoju zawodowego, jak i osobistego, realizacji działań samowychowawczych i samokształceniowych, możliwość wykorzystywania tutoringu jako spersonalizowanej strategii edukacyjnej w procesie rozwoju.
Umiejętności
Potrafi bazując na wynikach autodiagnozy oraz informacjach zwrotnych od innych osób zaplanować pozyskiwanie i poszerzanie kompetencji zawodowych i osobistych.
Potrafi podjąć działania ukierunkowane na rozwój korzystając w tym procesie z różnych źródeł i tutoringu jako spersonalizowanej strategii edukacyjnej.
Potrafi zachowywać równowagę pomiędzy życiem osobistym i zawodowym, identyfikować czynniki stresogenne oraz wdrażać strategie radzenia sobie ze stresem i trudnościami.
Kompetencje społeczne
Jest gotów(-owa) do krytycznego namysłu nad procesem własnego rozwoju, podejmowanymi aktywnościami o charakterze rozwojowym oraz posiadanymi kompetencjami, a także formułowania na tej podstawie celów mający wymiar optymalizacyjny i wdrażania wynikających z nich działań.
Jest gotów(-owa) do podejmowania współpracy z innymi osobami w celu samodoskonalenia oraz do przyjmowania informacji zwrotnej.
Literatura
W cyklu 2024L:
Włodarczyk, R. W. (2019). Tutoring akademicki w Polsce – możliwości i wyzwania. Horyzonty Wychowania, 17(43), 73-83. https://doi.org/10.17399/HW.2018.174306 Czekierda, P., Fingas, B., & Szala, M. (2018). Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków. Wolters Kluwer. Sidor-Rządkowska, M. (2024). Mentoring i tutoring w organizacji. Wolters Kluwer. Sarnat-Ciastko, A. (2015). Tutoring w polskiej szkole. Wydawnictwo Edukacyjne. Czekierda, P., Fingas, B., & Szala, M. (red.). (2009). Tutoring w szkole między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. |
W cyklu 2024Ln:
- Włodarczyk, R. W. (2019). Tutoring akademicki w Polsce – możliwości i wyzwania. Horyzonty Wychowania, 17(43), 73-83. https://doi.org/10.17399/HW.2018.174306 |
Uwagi
W cyklu 2024L:
2 ECTS - 30 h godziny stacjonarne; 30 h poświęcone na wykonanie zadań praktycznych - rozwojowych |
W cyklu 2024Ln:
Stosowane metody uczenia się: Nakład pracy osoby studiującej: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: