Szkoła i środowisko WS-3F-SZS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.
Ma poszerzoną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowania różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych oraz alternatywnych form edukacji, jak też wiedzę na temat edukacji włączającej i sposobów realizacji zasady inkluzji.
Umiejętności
Obserwuje i refleksyjnie interpretuje procesy zmian systemu edukacji.
Dostrzega powiązania systemu edukacji z polityką, religią, interesami lokalnymi.
Rozumie środowiskowe, kulturowe zróżnicowania funkcjonowania szkoły.
Rozumie mechanizmy rozwoju szkoły.
Rozumie założeniowy, zmienny, dynamiczny charakter edukacji.
Potrafi mówić i dyskutować o edukacji i szkole z perspektywy funkcjonalizmu, emancypacji, konstruktywizm.
Interesuje się tradycyjnymi i współczesnymi innowacyjnymi programami wychowawczymi szkoły, potrafi je analizować w perspektywie teorii i praktyki.
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykazuje dbałość o dorobek i tradycje zawodu pedagoga.
Jest gotów(-owa) do stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę, rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia.
Literatura
W cyklu 2024Z:
Dorczak R. (2012), Modele współpracy szkoły w środowisku lokalnym, w: K. Mazurkiewicz (red.), Jakość szkoły, Wyd. UJ, Kraków. |
W cyklu 2024Zn:
Dorczak R. (2012), Modele współpracy szkoły w środowisku lokalnym, w: K. Mazurkiewicz (red.), Jakość szkoły, Wyd. UJ, Kraków. |
Uwagi
W cyklu 2024Z:
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 2 Sposób prowadzenia zajęć: wideospotkania - platforma Teams Metody kształcenia: |
W cyklu 2024Zn:
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 2 Sposób prowadzenia zajęć: wideospotkania - platforma Teams Metody kształcenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: