Sesja tutoringowa WS-3F-STU
TREŚCI PROGRAMOWE:
Projektowanie oraz przeprowadzanie sesji z osobą tutorowaną, dynamika, kierunek, sposób interakcji oraz otwartość na manifestowane potrzeby tutorowanego w trakcie sesji tutoringowej, składowe prawidłowej sesji tutorskiej, problematyka schematu sesji tutoringowej, jego uwzględnianie zarówno podczas wstępnego planowania, realizowania, jak i modyfikowania kwestii podejmowanych podczas poszczególnych sesji tutorskich, kompetencje tutorskie implementowane podczas sesji tutoringowej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna założenia i strukturę sesji tutoringowej jako spotkania ukierunkowanego na wspieranie w procesie edukacyjnym, a także zasady jego projektowania i dostosowywania jego kształtu do potrzeb odbiorców.
Zna i rozumie zakres kompetencji tutorskich implementowanych podczas realizacji sesji oraz sposoby ich doskonalenia w procesie kształcenia formalnego i pozaformalnego.
Umiejętności
Potrafi przeprowadzić poprawną merytorycznie i wartościową rozwojowo sesję tutoringową, wdrożyć działania adekwatne do oczekiwań uczestnika sesji tutorskiej oraz zachowań tzw. „trudnych uczestników”, a także zastosować strategie wychodzenia z sytuacji impasu.
Potrafi zbudować relację tutoringową, uwzględniającą indywidualne potrzeby tutorowanych, cele procesów rozwojowych, identyfikację zasobów, zmianę przekonań oraz umożliwiającą pozyskiwanie nowych kompetencji, wspierać tutorowanego w procesie zaspokajania jego spersonalizowanych potrzeb edukacyjnych oraz udzielić informacji zwrotnej.
Potrafi, wykorzystując wyniki autodiagnozy oraz informację zwrotną od innych osób samodzielne zaplanować pozyskiwanie i poszerzanie kompetencji tutoringowych, uwzględniając różne rodzaje źródeł i dokonując krytycznej analizy ich jakości.
Kompetencje społeczne
Jest gotów (-owa) do poddawania refleksji, samoocenie i racjonalnej krytyce posiadanych i pozyskiwanych w trakcie zajęć na uczelni oraz aktywności samokształceniowej kompetencji tutorskich, zwłaszcza tych implementowanych podczas sesji.
Jest gotów (-owa) do implementacji uniwersalnych zasad profesjonalnej i etycznej realizacji działań tutorskich oraz podejmowania refleksji nad dylematami etycznymi towarzyszącymi realizacji ich realizacji.
Jest gotów (-owa) do budowania relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i empatii pomiędzy tutorem a uczestnikami procesów edukacyjnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: