Seminarium dyplomowe licencjackie - 1 WS-3F-LI1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Warsztat i technika pracy naukowej. Cele pracy licencjackiej i jej struktura. Wybór tematu pracy dyplomowej, kwerenda literatury przedmiotu.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie przedmiotowe i metodologiczne powiązania pedagogiki z innymi dyscyplinami naukowymi.
Zna i rozumie terminologię stosowaną w obrębie pedagogiki i jej subdyscyplin oraz pokrewnych dyscyplin naukowych, a także założenia i genezę modeli teoretycznych funkcjonujących w pedagogice, jej subdyscyplinach i współpracujących z nią dyscyplinach nauki.
Umiejętności
Potrafi dokonać obserwacji, interpretacji oraz opisu zjawisk i zachowań społecznych oraz procesów rozwoju i edukacji człowieka oraz analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej.
Potrafi dokonać konceptualizacji badań pedagogicznych, zwłaszcza określić ich cel oraz przedmiot, sformułować problematykę badawczą, dobrać metody i techniki badań oraz próbę badawczą, skonstruować narzędzie badawcze, a także zrealizować proces badawczy oraz dokonać prezentacji, analizy i interpretacji uzyskanych danych oraz wskazać kierunki dalszych badań, a także podjąć namysł nad konsekwencjami badań naukowych oraz odpowiedzialnością naukowca-badacza i nauki.
Kompetencje społeczne
Jest gotów(-owa) do poddawania refleksji, samoocenie i racjonalnej krytyce posiadanych kompetencji z zakresu planowania i realizacji badań, formułowania na tej podstawie celów rozwojowych, a także podejmowania działań ukierunkowanych na ich osiąganie.
Jest gotów(-owa) do wykorzystywania wiedzy z zakresu pedagogiki, jej subdyscyplin i współpracujących z nią dyscyplin do analizy zjawisk pedagogicznych i rozwiązywania problemów edukacyjnych, zasięgania opinii ekspertów w procesie doskonalenia swojego warsztatu metodologicznego oraz przyjmowania informacji zwrotnej na temat efektów własnej pracy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: