Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju WS-3F-EZR
TREŚCI PROGRAMOWE:
Definicja zrównoważonego rozwoju oraz kontekst i historia powstania Celów Zrównoważonego Rozwoju UNESCO 2030, metody aktywizujące wywołujące refleksję, zmianę zachowań na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów tematycznych wynikających z założeń sprawiedliwości społecznej, odpowiedzialności społecznej, praw człowieka, ochrony środowiska naturalnego, zachowań proekologicznych. Zagadnienia sprawiedliwego handlu, sprawiedliwej elektroniki (Fair Trade, Fair ICT), przeciwdziałania niewolniczej pracy, pracy dzieci, handlu ludźmi (human trafficking).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma podstawową wiedzę o zrównoważonym rozwoju, specyfice i procesach związanych z problematyką zrównoważonego rozwoju.
Zna współczesne problemy społeczne oraz dylematy cywilizacyjnie związane ze zrównoważonym rozwojem i przedstawia je w odniesieniu do praktyki pedagogicznej.
Umiejętności
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych związanych ze zrównoważonym rozwojem. Analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej oraz zaproponować rozwiązania dla identyfikowanych problemów.
Potrafi tworzyć sytuacje wychowawcze motywujące uczniów do pracy nad sobą w obszarze zrównoważonego rozwoju.
Potrafi animować rozwój uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność, rozwijać kreatywność i umiejętność krytycznego myślenia, rozwijać ich kompetencje kluczowe, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie, rozbudzać i rozwijać zainteresowania wychowanków, skutecznie wspomagać w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym. Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i rozumie ich społeczne znaczenie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: