Edukacyjne zastosowania mediów cyfrowych WS-3F-EZM
TREŚCI PROGRAMOWE:
Funkcje i zadania mediów cyfrowych w kształceniu. Kompetencje medialne nauczyciela. Szanse i zagrożenia mediów cyfrowych w życiu uczniów i praktyce szkoły. Modele wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji a praktyka dydaktyczna. Media cyfrowe jako wsparcie osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wsparcie osób wykazujących zainteresowania technologiczne. Zastosowanie zasobów cyfrowych w procesie kształcenia i samokształcenia nauczycieli. Rola otwartych zasobów edukacyjnych i naukowych (OZE). Edukacyjne wykorzystanie zasobów cyfrowych w świetle przepisów prawa oraz kodeksów etycznych i innych mechanizmów samoregulacyjnych, wolne licencje i ich zastosowanie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania się za pośrednictwem Internetu, zna ich prawidłowości i typowe zakłócenia.
Zna i rozumie zasady doboru efektywnych środków metodycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających prowadzenie zajęć, w zależności od zróżnicowanych potrzeb wychowanków.
Umiejętności
Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji za pośrednictwem Internetu, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i narzędzi komunikacyjnych oraz z użyciem specjalistycznej technologii ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów.
Potrafi adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb wychowanków materiały, środki oraz metody pracy w celu adekwatnego do sytuacji projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych za pośrednictwem Internetu.
Potrafi identyfikować potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań w zakresie technologii.
Kompetencje społeczne
Jest gotów(-owa) do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki cyfrowej, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego w tym zakresie. Na bieżąco dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.
Jest gotów(-owa) do współpracy z nauczycielami i specjalistami z zakresu dydaktyki cyfrowej czy ICT w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy i umiejętnego współdziałania w środowisku elektronicznym placówki edukacyjnej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: