W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: 1. Czekierda, P. (2015). Czym jest tutoring. W: P. Czekierda, B. Figas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków (ss. 15-36). Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business. Kwieciński, Z. (2019). Edukacja w galaktyce znaczeń. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (ss. 43-53). Warszawa: PWN. Torój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Żur, A. (2016). Edukacja spersonalizowana a rozwijanie potrzebnych współcześnie kompetencji społecznych wśród studentów uczelni wyższych. Horyzonty Wychowania, 15(34), 137-155. prezentacje z wykładu
Literatura uzupełniająca Bray, B., McCalen, K. (2013). A Step by Stem Guide to Personalize Learning, Arlingron: ISTE. Brzezińska, A.I. i Rycielska, L. (2009). Tutoring jako czynnik rozwoju ucznia i nauczyciela. W: P. Czekierda, M. Budzyński, J. Traczyński, Z. Zalewski i A. Zembrzuska (red.), Tutoring w szkole między teorią a praktyką zmiany edukacji (ss. 20-31). Wrocław: Towarzystwo Edukacji Otwartej. Dahlberg, G., Moss, P., Pence, A. (2013). Poza dyskursem jakości w instytucjach wczesnej edukacji i opieki. Języki oceny. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Graf, S., Kinshuk (2012). Personalised Learning. W: N. Seel (ed.), Encyclopedia of the Science of Learning (ss. 2594-2596). Springer. Karalis, T. (2009). Lifelong Learning and Preschool Education: Odd Couple or Eclectic Relationship. Problems in Education in the XXIst Century, 12, 68-73. Lambeir, B., Ramaekers, S. (2008). Humanizing Education and The Educationalization of Health. Educational Theory, 58 (4), 435-446. Karpińska-Musiał, B. (2015). Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia akademickiego. W: P. Czekierda, B. Figas i M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków (ss. 123-139). Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer busines Leone, S. (2013). Characterisation of a Personal Learning Environment as a Lifelong Learning Tool. Nowy Jork: Springer. Marzec, I. (2012). Tutoring jako metoda spersonalizowanego wspierania rozwoju człowieka. W: M. Taraszkiewicz (red.), Tutoring akademicki. Przegląd zagadnień (ss. 89-127). Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TPW w Warszawie. Miliband, D. (2006). Choice and Voice in Personalised Learning. W: Personaling Education (ss. 21-30). OECD, CERI. Nowak, M. (2019). Pedagogika personalistyczna. W: Z. Kwieciński i B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (ss. 488-508). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Zalecenie Rady z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018).
|
W cyklu 2023Ln:
Literatura obowiązkowa: 1. Czekierda, P. (2015). Czym jest tutoring. W: P. Czekierda, B. Figas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków (ss. 15-36). Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business. Kwieciński, Z. (2019). Edukacja w galaktyce znaczeń. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (ss. 43-53). Warszawa: PWN. Torój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Żur, A. (2016). Edukacja spersonalizowana a rozwijanie potrzebnych współcześnie kompetencji społecznych wśród studentów uczelni wyższych. Horyzonty Wychowania, 15(34), 137-155. prezentacje z wykładu
Literatura uzupełniająca Bray, B., McCalen, K. (2013). A Step by Stem Guide to Personalize Learning, Arlingron: ISTE. Brzezińska, A.I. i Rycielska, L. (2009). Tutoring jako czynnik rozwoju ucznia i nauczyciela. W: P. Czekierda, M. Budzyński, J. Traczyński, Z. Zalewski i A. Zembrzuska (red.), Tutoring w szkole między teorią a praktyką zmiany edukacji (ss. 20-31). Wrocław: Towarzystwo Edukacji Otwartej. Dahlberg, G., Moss, P., Pence, A. (2013). Poza dyskursem jakości w instytucjach wczesnej edukacji i opieki. Języki oceny. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Graf, S., Kinshuk (2012). Personalised Learning. W: N. Seel (ed.), Encyclopedia of the Science of Learning (ss. 2594-2596). Springer. Karalis, T. (2009). Lifelong Learning and Preschool Education: Odd Couple or Eclectic Relationship. Problems in Education in the XXIst Century, 12, 68-73. Lambeir, B., Ramaekers, S. (2008). Humanizing Education and The Educationalization of Health. Educational Theory, 58 (4), 435-446. Karpińska-Musiał, B. (2015). Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia akademickiego. W: P. Czekierda, B. Figas i M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków (ss. 123-139). Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer busines Leone, S. (2013). Characterisation of a Personal Learning Environment as a Lifelong Learning Tool. Nowy Jork: Springer. Marzec, I. (2012). Tutoring jako metoda spersonalizowanego wspierania rozwoju człowieka. W: M. Taraszkiewicz (red.), Tutoring akademicki. Przegląd zagadnień (ss. 89-127). Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TPW w Warszawie. Miliband, D. (2006). Choice and Voice in Personalised Learning. W: Personaling Education (ss. 21-30). OECD, CERI. Nowak, M. (2019). Pedagogika personalistyczna. W: Z. Kwieciński i B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (ss. 488-508). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Zalecenie Rady z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018).
|
W cyklu 2024L:
Literatura: 1. Czekierda, P. (2015). Czym jest tutoring. W: P. Czekierda, B. Figas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków (ss. 15-36). Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business. 2. Kwieciński, Z. (2019). Edukacja w galaktyce znaczeń. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (ss. 43-53). Warszawa: PWN. 3. Marciniak, Ł. (2021). Pojęcie i odmiany coachingu. W: M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching-teoria, praktyka, studia przypadków (ss. 9-34). Warszawa: Wolters Kluwer. 4. Torój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 5. Wawrzyniak, S. (2020). Tutoring, mentoring, coaching w edukacji osób z trudnościami w uczeniu się. Studia edukacyjne, 56, 221-234. 6. Żur, A. (2016). Edukacja spersonalizowana a rozwijanie potrzebnych współcześnie kompetencji społecznych wśród studentów uczelni wyższych. Horyzonty Wychowania, 15(34), 137-155. 7. prezentacje z wykładu
Literatura uzupełniająca 1. Bray, B., McCalen, K. (2013). A Step by Stem Guide to Personalize Learning, Arlingron: ISTE. 2. Brzezińska, A.I. i Rycielska, L. (2009). Tutoring jako czynnik rozwoju ucznia i nauczyciela. W: P. Czekierda, M. Budzyński, J. Traczyński, Z. Zalewski i A. Zembrzuska (red.), Tutoring w szkole między teorią a praktyką zmiany edukacji (ss. 20-31). Wrocław: Towarzystwo Edukacji Otwartej. 3. Dahlberg, G., Moss, P., Pence, A. (2013). Poza dyskursem jakości w instytucjach wczesnej edukacji i opieki. Języki oceny. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. 4. Graf, S., Kinshuk (2012). Personalised Learning. W: N. Seel (ed.), Encyclopedia of the Science of Learning (ss. 2594-2596). Springer. 5. Karalis, T. (2009). Lifelong Learning and Preschool Education: Odd Couple or Eclectic Relationship. Problems in Education in the XXIst Century, 12, 68-73. 6. Lambeir, B., Ramaekers, S. (2008). Humanizing Education and The Educationalization of Health. Educational Theory, 58 (4), 435-446. 7. Karpińska-Musiał, B. (2015). Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia akademickiego. W: P. Czekierda, B. Figas i M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków (ss. 123-139). Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer busines 8. Leone, S. (2013). Characterisation of a Personal Learning Environment as a Lifelong Learning Tool. Nowy Jork: Springer. 9. Marzec, I. (2012). Tutoring jako metoda spersonalizowanego wspierania rozwoju człowieka. W: M. Taraszkiewicz (red.), Tutoring akademicki. Przegląd zagadnień (ss. 89-127). Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TPW w Warszawie. 10. Miliband, D. (2006). Choice and Voice in Personalised Learning. W: Personaling Education (ss. 21-30). OECD, CERI. 11. Nowak, M. (2019). Pedagogika personalistyczna. W: Z. Kwieciński i B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (ss. 488-508). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 12. Zalecenie Rady z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018).
|
W cyklu 2024Ln:
Literatura: 1. Czekierda, P. (2015). Czym jest tutoring. W: P. Czekierda, B. Figas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków (ss. 15-36). Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business. 2. Kwieciński, Z. (2019). Edukacja w galaktyce znaczeń. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (ss. 43-53). Warszawa: PWN. 3. Marciniak, Ł. (2021). Pojęcie i odmiany coachingu. W: M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching-teoria, praktyka, studia przypadków (ss. 9-34). Warszawa: Wolters Kluwer. 4. Torój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 5. Wawrzyniak, S. (2020). Tutoring, mentoring, coaching w edukacji osób z trudnościami w uczeniu się. Studia edukacyjne, 56, 221-234. 6. Żur, A. (2016). Edukacja spersonalizowana a rozwijanie potrzebnych współcześnie kompetencji społecznych wśród studentów uczelni wyższych. Horyzonty Wychowania, 15(34), 137-155. 7. prezentacje z wykładu
Literatura uzupełniająca 1. Bray, B., McCalen, K. (2013). A Step by Stem Guide to Personalize Learning, Arlingron: ISTE. 2. Brzezińska, A.I. i Rycielska, L. (2009). Tutoring jako czynnik rozwoju ucznia i nauczyciela. W: P. Czekierda, M. Budzyński, J. Traczyński, Z. Zalewski i A. Zembrzuska (red.), Tutoring w szkole między teorią a praktyką zmiany edukacji (ss. 20-31). Wrocław: Towarzystwo Edukacji Otwartej. 3. Dahlberg, G., Moss, P., Pence, A. (2013). Poza dyskursem jakości w instytucjach wczesnej edukacji i opieki. Języki oceny. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. 4. Graf, S., Kinshuk (2012). Personalised Learning. W: N. Seel (ed.), Encyclopedia of the Science of Learning (ss. 2594-2596). Springer. 5. Karalis, T. (2009). Lifelong Learning and Preschool Education: Odd Couple or Eclectic Relationship. Problems in Education in the XXIst Century, 12, 68-73. 6. Lambeir, B., Ramaekers, S. (2008). Humanizing Education and The Educationalization of Health. Educational Theory, 58 (4), 435-446. 7. Karpińska-Musiał, B. (2015). Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia akademickiego. W: P. Czekierda, B. Figas i M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków (ss. 123-139). Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer busines 8. Leone, S. (2013). Characterisation of a Personal Learning Environment as a Lifelong Learning Tool. Nowy Jork: Springer. 9. Marzec, I. (2012). Tutoring jako metoda spersonalizowanego wspierania rozwoju człowieka. W: M. Taraszkiewicz (red.), Tutoring akademicki. Przegląd zagadnień (ss. 89-127). Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TPW w Warszawie. 10. Miliband, D. (2006). Choice and Voice in Personalised Learning. W: Personaling Education (ss. 21-30). OECD, CERI. 11. Nowak, M. (2019). Pedagogika personalistyczna. W: Z. Kwieciński i B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (ss. 488-508). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 12. Zalecenie Rady z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018).
|