Tutoring i portfolio - 2 WS-2F-TP2
TREŚCI PROGRAMOWE:
Uczestnik studiów będzie kontynuował pracę z wybranym tutorem, zgodnie z opracowanym, zindywidualizowanym programem tutoringu.
Budowanie pozytywnego nastawienie do siebie, do dziecka, do innych ludzi i do świata. Zagadnienia refleksyjnej praktyki, kreatywności, twórczości poszukiwania nowych rozwiązań, gotowości do inicjowania i wdrażania zmian.
Narzędzia edukacji spersonalizowanej. Uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki. Dokumentacja osiąganych efektów kształcenia pod postacią portfolio. Znaczenie autorefleksji dla samorozwoju: identyfikowanie zasobów własnych.
W cyklu 2022Ln:
1. Plan samorozwojowy, narzędzia edukacji spersonalizowanej, praca z przekonaniami. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
ma wiedzę w wybranych obszarach nauk społecznych pozwalającą na budowanie i realizację indywidualnego programu rozwoju związanego z rozwojem kompetencji praktycznych oraz związanych z działalnością naukową (w tym badawczą) pisarstwem akademickim;
Umiejętności
potrafi budować relację ze swoim tutorem;
potrafi rozpoznawać własne predyspozycje, planować działania i rozwój jako pedagog opiekuńczo-wychowawczy;
potrafi zbierać i katalogować dowody osiągania efektów kształcenia;
potrafi w procesie tutoringu wykorzystać narzędzia edukacji spersonalizowanej;
Kompetencje społeczne
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego;
jest gotów do samooceny w zakresie osiąganych efektów kształcenia oraz do przyjmowania informacji zwrotnej na temat własnej działalności i wytworów własnej pracy;
Uwagi
W cyklu 2022Ln:
Metody kształcenia: ćwiczenia, warsztat, praca indywidualna, w parach i grupowa, dyskusja, burza mózgów, analiza przypadków, konsultacje Nakład pracy studenta (z zachowaniem założenia, że 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom aktywności) liczba godzin kontaktowych: 9 liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć i rozmowy ewaluacyjnej: 7 liczba godzin przeznaczonych na realizację planu samorozwojowego: 25 liczba godzin potrzebnych do przygotowania portfolio i eseju tutorskiego: 15 liczba godzin przeznaczonych na konsultacje dotyczące eseju tutorskiego i rozmowę ewaluacyjną dotyczącą planu samorozwojowego: 3 sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 59, co odpowiada 2 punktom ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: