Tutoring i portfolio - 1 WS-2F-TP1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Tutoring jako paradygmat spersonalizowanej edukacji. Podłoże historyczne, terminologia, cele i wartości tutoringu.
Samorozwój w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym jak i społecznym oraz kulturowym. Uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki. Dokumentacja osiąganych efektów kształcenia pod postacią portfolio.
Uczestnik studiów będzie miał możliwość wyboru tutora, z którym opracuje zindywidualizowany program tutoringu.
Znaczenie autorefleksji i samorozwoju: identyfikowanie zasobów własnych.
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2022Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2023Z:
1. Zajęcia organizacyjne. Wybór tutora, poznanie grupy, przedstawienie założeń ćwiczeń i kryteriów ich zaliczenia. Ustalenie zasad współpracy. |
W cyklu 2023Zn:
1. Zajęcia organizacyjne. Specyfika tutoringu jako strategii edukacji spersonalizowanej. Diagnoza własnych kompetencji pedagogicznych i konstruowanie planu rozwojowego. |
W cyklu 2024Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma wiedzę w wybranych obszarach nauk społecznych pozwalającą na budowanie indywidualnego program rozwoju związanego z rozwojem kompetencji praktycznych oraz związanych z działalnością naukową (w tym badawczą) oraz pisarstwem akademickim;
ma wiedzę na temat metody tutoringu oraz metod gromadzenia i dokumentowania osiągania efektów kształcenia;
ma pogłębioną wiedzą na temat swojego rozwoju w cyklu życia, w aspekcie biologicznym, psychologicznym jak i społecznym oraz kulturowym;
Umiejętności
potrafi kierować własnym rozwojem, zdobywać wiedzę teoretyczną i praktyczną, refleksyjnie oceniać siebie i swoje działania, budować i rozwijać swój kapitał intelektualny i społeczny;
jest refleksyjnym praktykiem;
Kompetencje społeczne
jest gotów do samooceny w zakresie osiąganych efektów kształcenia oraz do przyjmowania informacji zwrotnej na temat własnej działalności i wytworów własnej pracy;
Kryteria oceniania
portfolio, plan rozwojowy
Literatura
W cyklu 2022Z:
Dalszy dobór literatury uzależniony jest od podejmowanego tematu oraz planu rozwoju własnego |
W cyklu 2022Zn:
• Bałachowicz Józefa, Rowicka Agnieszka (red.): Nowoczesny wychowawca - tutor, mentor, coach. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, 2013. |
W cyklu 2023Z:
W związku ze specyfiką zajęć, studenci samodzielnie wyszukują literaturę niezbędną do przygotowania pigułki wiedzy oraz charakterystyki wyzwania pedagogicznego i sposobów ustosunkowywania się wobec niego. . |
W cyklu 2023Zn:
W związku ze specyfiką zajęć, studenci samodzielnie wyszukują literaturę niezbędną do przygotowania pigułki wiedzy oraz charakterystyki wyzwania pedagogicznego i sposobów ustosunkowywania się wobec niego. . |
W cyklu 2024Zn:
• Dziedziczak-Foltyn A., Karpińska-Musiał B., Sarnat-Ciastko A., (2020), Tutoring drogą do doskonałości akademickiej, Gdańsk: Impuls. |
Uwagi
W cyklu 2022Zn:
Warsztat, dyskusja grupowa i indywidualna.. (z zachowaniem zasady, że średnio 25 - 30 godzinom pracy odpowiada 1 punkt ECTS) |
W cyklu 2023Z:
Metody dydaktyczne: praca własna, metoda problemowa, realizacja zadań, dyskusja, burza mózgów Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom odpowiada 1 punkt ECTS liczba godzin kontaktowych: 15 |
W cyklu 2023Zn:
Metody dydaktyczne: praca własna, metoda problemowa, realizacja zadań, dyskusja, burza mózgów Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom odpowiada 1 punkt ECTS liczba godzin kontaktowych: 9 |
W cyklu 2024Zn:
Metody dydaktyczne: pogadanka, praca własna, metoda problemowa, realizacja zadań, dyskusja, burza mózgów. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: