Innowacje w pracy opiekuńczej i wychowawczej WS-2F-IPO
TREŚCI PROGRAMOWE:
Innowacje w pracy opiekuńczej, wychowawczej, pomocowej – istota, czynniki sprzyjające, czynniki utrudniające zaistnienie innowacji; sposoby pracy z dziećmi i młodzieżą, w odniesieniu do szerszej wiedzy na temat rozwoju biologicznego, psychologicznego i społecznego człowieka; innowacje oparte o wykorzystanie samorządności dzieci i młodzieży, wolontariat, pomoc rówieśnicza, mediacje rówieśnicze czy projekt edukacyjny; wybrane metody pracy opiekuńczo-wychowawczej: projekty w pracy opiekuńczo-wychowawczej, refleksyjne dzienniki; nowoczesne technologie w pracy opiekuńczo-wychowawczej.
W cyklu 2023Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Cel 9: Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym, jak i społecznym oraz kulturowym;
ma uporządkowaną wiedzę o podmiotach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej oraz o uwarunkowaniach podejmowania przez nie działalności innowacyjnej;
Umiejętności
potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz dyscyplin z nią związanych do planowania innowacyjnych działań praktycznych;
potrafi dokonać obserwacji i interpretacji działań opiekuńczych, wychowawczych czy socjalnych pod kątem ich innowacyjności;
Kompetencje społeczne
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, jest gotów do krytycznej analizy odbieranych treści, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego;
Uwagi
W cyklu 2023Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1 pkt. ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: